Fredagsbridgen ble selvsagt en stor suksess, og fra redaktøren som for anledningen er i Polen er dt godt å se at Festus og Geir Morten tok seieren hjem. Dette betyr at Geir Morten fikk de nødvendige siste rankingpoengene på plass til a bekle en flott GRAND NÅL. Vi i klubben gratulerer med ny nål.
Odd Harald tok kontakt etter at jeg hadde lagt ut spillet "Lilleslem åkke som". Selvfølgelig hadde han behov for å pirke i mine analyser, og det er jo helt greit når det viser seg at han ved bordet fant beste spilleføring i et spill der du selv med åpne kort kan ha vansker med å se løsningen.
Spilleføringen er svært fin og viser med all tydelighet hvorfor noen kaprer de ekstra poengene på vei til toppen som resten av feltet oftest overser. Odd Harald satt øst og skulle snelle hjem 12 stikk i 6 kløver etter ruteresset ut fra syd:
Ja, dette er jo barnemat, har jeg omtalt tidligere. "Nei", sier Odd Harald. "Du trumfer utspillet, spiller hjerter til dama og esset. Så spiller du hjerterknekt." "Ja, og nå dekker nord og alt er barneskirenn?"
"Ja, men hva hvis nord lasjer hjerterknekt? Og syd stjeler? Har du en god spilleplan videre da?"
Ja, hva er din plan? Legg merke til nå at hjerteren ikke lenger lar seg etablere for avkast av en spartaper.
Olav har vært aktiv med å lage følgende referater:
Referat fra årsmøtet finnes nå her>>>>
Referat fra siste styremøte er her>>>>
Spillreferat hvor Anne og Heidi begge skviser hjem storeslem. Se her>>>>
Og et spill hvor han selv mistet nattesøven. Her>>>>
« Forrige Neste » 1... 3694 3695 3696 3697 3698 3699 3700 3701 3702 3703 3704 3705 3706 3707 ...12021