16.03.2016 19:46
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Det er sikkert ikke alle som husker tiden med "Bridgens Hus" i Storgata. Det har rent mye vann i elva siden den gang og strengt tatt rant det vel godt innomhus i perioder også. Så hadde kretsen tilhold i Sporgata i mange år, før den avtalen ble sagt opp i fjor en gang. Det nye styret har vært på jakt etter et sted å samles i en god stund og nå har de lykkes med å finne et samlingssted. HER ER KARTINFO
Trykk på bildet for mer..
_______________________________________________________________
15 mars spilte vi 4 runde av vårturneringen. Ann Karin og Martin vant en knepen seier. Siri og Helge ble nr 2 og Åse og Even ble nr 3. Vi gratulerer
28.03.2016 09:31
Denne konvensjonen var det Håkon Bogen som introduserte meg for. Som du sikkert vet lar jeg meg ikke alltid imponerer over de parene som har lange, lange systemdokumentasjoner der de tilsynelatende kan melde alle typer hender. Min erfaring er at det meste har sine begrensinger og at en ofte kommer like langt med en naturlig tilnærming der kortvurdering er et viktig element.
Jeg har alltid måtte passe med syds hånd, men ikke nå lenger. Rimelig trist å gå beit i 1NT når det er minst ti stikk i spar. Derfor starter jeg med 2kl uten å være veldig redd for å komme for høyt. Makker svarer oftest 2hj, men da kan jeg melde 2sp som en svak melding med firekort og en lengre minor. Svarer makker 2ru på Stayman, betyr 2sp det samme. Får jeg 2sp, tror jeg at jeg passer i par fordi jeg er fornøyd med å ha funnet en bedre kontakt enn 1NT. I lag løfter jeg et hakk og kommer i utgang. Det jeg liker med slike konvensjoner, er at det ikke har noen bakside og det tar ikke plass. 2sp i denne prosisjonen trenger en ikke til noe annet, fordi 3kl er ny Stayman. Med begge major innleder en med 2kl og melder 2hj over makkers evt. 2ru. Med 5-4 i major og svake kort, overførerer en til spar. _______________________________________________________ _________________________________________________________
Protokoll fra kretsting 2016 finner du HER
Kretstinget ble avholdt 30. april på Ajer Ungdomsskole på Hamar.
Vår populære helgeturnering ( søndagsturnering ) går i år av stabelen søndag 10 april,
Turneringen blir som valig arrangert på Tajetun trivselssenter , Fjerdingby og starter kl 1000.
Vi registerer i skrivende stund at turneringen allerede er fulltegnet med 28 par.
Turneringsleder i år blir Terje Jørgensen så da regner vi med at den biten er i de beste hender.
Det blir i år også servert lapskaus i spisepausen. Prisen for denne inngår i startkontingenten som er kr 350 pr spiller.
Ellers blr det sevfølgekøig til mulighet for kjøp av kaffe mm under hele turneringen.
Da ønsker vi vel møtt til en hyggelig bridgedag på Tajetun .
16.03.2016 19:56
En kan mene hva en vil om hvordan forbundet denne gangen har valgt å ta ut laget til World Bridge Games (tidligere OL). Det er helt sikkert en kombinasjon av argumenter. der økonomi er en av dem. Denne gangen arrangeres det en åpen kvalifikasjonsturnerng, hvor hvem som helst kan melde seg på med makker og lagkamerater. Vinneren av turneringa blir "Norge" under mesterskapet i Polen. HER ER MER INFO FRA NBF ______________________________________________________
16.03.2016 21:28
sier at det er en fordel å ha mer trumf enn motparten. Dette hadde ikke Rigal-Milgrim fra lag "AKER" ikke helt kontroll på og da kostet moroa 1100. Ganske utrolig at øst kunne tro at makker hadde hjerter, fordi opplysende doblinger er opplysende.
Dato for årsmøtet i M&R krets er satt til 21. mai, Det satses på at møtet blir holdt på Vestnes, men dette er ikke 100 % klarert enda.
Dette er samme dato som KM-singel. Årsmøtet starter umiddelbart etter at turneirngen er ferdig (ca. kl. 18.15).
Jeg vurderer nå en ny tittel til bridgespaltene. Våre fremste menn storspiller for tiden, det er min påstand at Odd Harald og Geir aldri har spilt så jevnt og godt sammen som det siste året )men dette svarer de best for sjøl). Det er ingen overraskelse at de ble Klubbmestere for par 2016. Dette bare tre dager etter at de hentet hjem kretsmesterskapet på spektakulært vis (sjekk www.nbfosterdal.no), og kun dagen etter at de også vant som beste par i klubbkampen mot Koppang (som klubben vant, og dermed skal spille finale mot Tynset). Vi gratulerer!
Min påstand er også at klubbens generelle nivå har hevet seg, og særlig i vinter har det gitt seg utslag da det er flere som biter ifra seg i kamp om de øvrige pallplassene. Etterhvert pekte Svein Ove og Geir seg ut til sølvplassen, gratulerer til disse! Bronsekampen var helt åpen mellom 5-6 par helt inn til siste kvelden, men det var Odd Helge og Helge Egil som kom best ut av fighten: Gratulerer!
Det ble også spilt simultan, og det var kveldsvinnerne, Arne Kristian og Kåre, som kom best ut også på landsbasis. Resultatene fra simultan finner du HER.
Etter påske spiller vi "Vårspretten" - denne spilles som handicapturnering, uten at turneringslederen helt har det klart for seg hvordan det skal legges opp. Vel møtt i Heggeriset 29. mars!
« Forrige Neste » 1... 3636 3637 3638 3639 3640 3641 3642 3643 3644 3645 3646 3647 3648 3649 ...12020