Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120200 treff

Oslobridgen samles i nye lokaler

16.03.2016 19:46

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Det er sikkert ikke alle som husker tiden med "Bridgens Hus" i Storgata. Det har rent mye vann i elva siden den gang og strengt tatt rant det vel godt innomhus i perioder også. Så hadde kretsen tilhold i Sporgata i mange år, før den avtalen ble sagt opp i fjor en gang. Det nye styret har vært på jakt etter et sted å samles i en god stund og nå har de lykkes med å finne et samlingssted.  HER ER KARTINFO

Trykk på bildet for mer..



_______________________________________________________________

Vårturnering

16.03.2016

15 mars spilte vi 4 runde av vårturneringen. Ann Karin og Martin vant en knepen seier. Siri og Helge ble nr 2 og Åse og Even ble nr 3. Vi gratulerer

Vårturnering

Konvensjoner er fint...

28.03.2016 09:31

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Denne konvensjonen var det Håkon Bogen som introduserte meg for. Som du sikkert vet lar jeg meg ikke alltid imponerer over de parene som har lange, lange systemdokumentasjoner der de tilsynelatende kan melde alle typer hender. Min erfaring er at det meste har sine begrensinger og at en ofte kommer like langt med en naturlig tilnærming der kortvurdering er et viktig element.



Jeg har alltid måtte passe med syds hånd, men ikke nå lenger. Rimelig trist å gå beit i 1NT når det er minst ti stikk i spar. Derfor starter jeg med 2kl uten å være veldig redd for å komme for høyt. Makker svarer oftest 2hj, men da kan jeg melde 2sp som en svak melding med firekort og en lengre minor. Svarer makker 2ru på Stayman, betyr 2sp det samme. Får jeg 2sp, tror jeg at jeg passer i par fordi jeg er fornøyd med å ha funnet en bedre kontakt enn 1NT. I lag løfter jeg et hakk og kommer i utgang.

Det jeg liker med slike konvensjoner, er at det ikke har noen bakside og det tar ikke plass. 2sp i denne prosisjonen trenger en ikke til noe annet, fordi 3kl er ny Stayman. Med begge major innleder en med 2kl og melder 2hj over makkers evt. 2ru. Med 5-4 i major og svake kort, overførerer en til spar.

_______________________________________________________
_________________________________________________________

Kretsting 2016

14.07.2016

Protokoll fra kretsting 2016 finner du HER

Kretstinget ble avholdt 30. april på Ajer Ungdomsskole på Hamar.

Kretsting 2016

Rælingsmesteren 2016

28.03.2016

Vår populære helgeturnering ( søndagsturnering ) går i år av stabelen søndag 10 april,

Turneringen blir som valig arrangert på Tajetun trivselssenter , Fjerdingby og starter kl 1000.

Vi registerer i skrivende stund at turneringen allerede er fulltegnet med 28 par.

Turneringsleder i år blir Terje Jørgensen så da regner vi med at den biten er i de beste hender.

Det blir i år også servert lapskaus i spisepausen. Prisen for denne inngår i startkontingenten som er kr 350 pr spiller.

Ellers blr det sevfølgekøig til mulighet for kjøp av kaffe mm under hele turneringen.

Da ønsker vi vel møtt til en hyggelig bridgedag på Tajetun .

Rælingsmesteren 2016

7 lag påmeldt til OL kvalifisering

16.03.2016 19:56

7988 Snorre Aalberg

Tags:

En kan mene hva en vil om hvordan forbundet denne gangen har valgt å ta ut laget til World Bridge Games (tidligere OL). Det er helt sikkert en kombinasjon av argumenter. der økonomi er en av dem. Denne gangen arrangeres det en åpen kvalifikasjonsturnerng, hvor hvem som helst kan melde seg på med makker og lagkamerater. Vinneren av turneringa blir "Norge" under mesterskapet i Polen.

HER ER MER INFO FRA NBF
______________________________________________________

Resultater 22. mars

28.03.2016
Resultater22. mars    
Plass Par   Res
1 Knut - Jorunn 73 60,83 %
2 Tommy  - Øystein 63 52,50 %
3 Jonny - Pål 61 50,83 %
4 Alf P - Kjell 58 48,33 %
5 Einar - Sigbjørn 54 45,00 %
6 Dagfinn - Kurt 51 42,50 %
Resultater 22. mars

Et gammelt jungelord

16.03.2016 21:28

7988 Snorre Aalberg

Tags:

sier at det er en fordel å ha mer trumf enn motparten. Dette hadde ikke Rigal-Milgrim fra lag "AKER" ikke helt kontroll på og da kostet moroa 1100. Ganske utrolig at øst kunne tro at makker hadde hjerter, fordi opplysende doblinger er opplysende.

Årsmøte 2016

28.03.2016

Dato for årsmøtet i M&R krets er satt til 21. mai, Det satses på at møtet blir holdt på Vestnes, men dette er ikke 100 % klarert enda.

Dette er samme dato som KM-singel. Årsmøtet starter umiddelbart etter at turneirngen er ferdig (ca. kl. 18.15).

Årsmøte 2016

Velkommen til OH og Geir-nyhetene

16.03.2016

Jeg vurderer nå en ny tittel til bridgespaltene. Våre fremste menn storspiller for tiden, det er min påstand at Odd Harald og Geir aldri har spilt så jevnt og godt sammen som det siste året )men dette svarer de best for sjøl). Det er ingen overraskelse at de ble Klubbmestere for par 2016. Dette bare tre dager etter at de hentet hjem kretsmesterskapet på spektakulært vis (sjekk www.nbfosterdal.no), og kun dagen etter at de også vant som beste par i klubbkampen mot Koppang (som klubben vant, og dermed skal spille finale mot Tynset). Vi gratulerer!

Min påstand er også at klubbens generelle nivå har hevet seg, og særlig i vinter har det gitt seg utslag da det er flere som biter ifra seg i kamp om de øvrige pallplassene. Etterhvert pekte Svein Ove og Geir seg ut til sølvplassen, gratulerer til disse! Bronsekampen var helt åpen mellom 5-6 par helt inn til siste kvelden, men det var Odd Helge og Helge Egil som kom best ut av fighten: Gratulerer!

 

 

 

Plass Navn Gj.snitt med én omgang strøket
1 Odd Harald og Geir M 63,4
2 Svein Ove og Geir S 58,2
3 Odd Helge-Helge Egil 55,2
4 Rolf og Svein Magnus 54,4
5 Jo-Gaute og Frank 53,8
6 Arne Kristian-Kåre 53,6
7 Juul og Steinar 53,4
8 Kjetil og Sigurd 51,7
9 Trine og Hilda 48,8
10 Vidar og Randi 44,7
11 Terje og Sven 43,8
12 Solveig og Gunnlaug 39,1

Det ble også spilt simultan, og det var kveldsvinnerne, Arne Kristian og Kåre, som kom best ut også på landsbasis. Resultatene fra simultan finner du HER.

Etter påske spiller vi "Vårspretten" - denne spilles som handicapturnering, uten at turneringslederen helt har det klart for seg hvordan det skal legges opp. Vel møtt i Heggeriset 29. mars!

Velkommen til OH og Geir-nyhetene

« Forrige Neste » 1... 3636 3637 3638 3639 3640 3641 3642 3643 3644 3645 3646 3647 3648 3649 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer