Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120200 treff

En annen måte å tenke på

11.03.2016

Det er mange muligheter for bridgespill for den som er over gjennomsnittet interessert: Man kan også spille bridge på internett. Den mest brukte og kjente portalen for nettspilling heter BridgeBaseOnline (BBO), og her møtes bridgeinteresserte fra hele verden for å teste og utvikle sine bridgekunnskaper. Her kan du spille med hvem som helst, både løsspilling og i mindre turneringer, eller du kan trene meldesystem med makkeren din, spille lagkamper, eller følge med fra større bridgeturneringer i inn og utland. Selv om det aldri overgår vanlig spilling så er det en fin måte å kunne spille enda mer bridge på.

Spillet jeg skal referere nå dukket opp i ei turnering på BBO sammen med Frank. Jeg fikk god glid i spilleføringa, men glemte deretter spillet, helt til jeg så at det dukka opp i den eminente bridgebloggen til Nils Kåre Kvangraven. Av flere gode bridgeblogger på nett er dette av de beste, du finner den HER. Nils Kåre Kvangraven er vel fra Dalsbygda opprinnelig, og godt kjent i vår krets, og har de siste årene vært aktuell helt oppe i Norgeseliten, blant annet som landslagsspiller i tospann med Terje Lie. Du kan lese hans innfallsvinkel til spillet i hans blogg, min "metode" finner du her. Du sitter syd og skal spille 4 hjerter, vest har åpnet og meldt av ruteren sin to ganger uten videre respons hos makker:

Ved mitt bord kom ruter-kongen ut til esset, og spardama som taper til esset. Nå kommer ny ruter, og hva er din plan for å løse kløver uten taper (øst har passet hele veien)?

 

En annen måte å tenke på

Les mer...

John Inge og Tone vann 5 kveld! Gratulerer!

18.03.2016

Det blei  John Inge og Tone som seira den 5. kvelden i vårtuneringa, med Arve H og Svein på andre. Vel møtt til Lustratmesterskapet den 02.04.2016 kl. 17.00.

God Påske!

John Inge og Tone vann 5 kveld! Gratulerer!

2016

Trollmannen glemmer trylleformularet

11.03.2016

Flere av oss føler vel noen ganger at Odd Harald tryller ved kortbordet. Slik ble det også, nesten, på tirsdag:

Meldeforløpet var helt sikkert kraftfullt med alle fordelingene, særlig ØV, men Odd Harald har her kommet i 5 ruter, som normalt er bet med to sparstikk og ett hjerterstikk. Men fordi flere kanskje har en overdreven respekt for våre gjenbakte og oppattvarma klubbmestere får de kanskje ett tempo her og der som fører til det ekstra stikket de ikke fortjente?

Trollmannen glemmer trylleformularet

Les mer...

Nr 1 - 2016 (nettmagasin)

2. spillekveld i "Eldresenteret Memorial", i "2 av 3 teller", av PHL

11.03.2016

Vidar og Bosse gikk til topps 2. spillekvelden i denne turneringen, de leder også sammenlagt. 8 par stlte på startstreken. Her er kveldsresultatene:
1. Vidar og Bosse                    157
2. Jan Arild og Per Egil            118
3. Tor og John Arthur                73
4. Espen og Petter                    69
5. Elin Mari og Tom                - 23
6. Trond og Arne                    -  38
7. Henk og Terje                   -  138
8. Randi og Mette                 -  148

Mandag 14. mars blir klubbens siste spillekveld i Eldresenteret, neste spillekveld - som blir 4. april - blir spilt i våre nye spillelokaler på Lunderød. Håper at mange av klubbens medlemmer stiller opp denne kvelden, så vi får evaluert de nye spillelokalene. Luftige, bedre lyd-/lysforhold, bedre parkeringsmuligheter samt betraktelig rimeligere leie, håper jeg skal være nok til at vi snart kommer opp i (helst) 5 bord. Spillere fra andre klubber er hjertelig velkomne de og. Det er ikke langt fra Grimstad til de nye lokalene!!! 

2. spillekveld i "Eldresenteret Memorial", i "2 av 3 teller", av PHL

Nr 1 - 2016 - 15MB

 

http://bridge.no/var/fckeditor/bridgeno/file/PDF/publikasjoner/norsk%20bridge/2016/Norsk%20Bridge%201%20-%202016.pdf

Keegan - Stinus med solid seier.

11.03.2016

 Nok en gang seks fulle bord på en klubbkveld er meget bra. Odd Roar og Steinar vant suverent foran Strømsvåg - Ekren. Minner nok en gang om KM par som arrangeres på Sunndalsøra 2.april. Meld dere på !!!

Keegan - Stinus med solid seier.

God påske!

18.03.2016

 

God påske!

KM PAR - 3 SOGNDALSPAR KVALIFISERT

11.03.2016

I morgon går KM par av stabelen i Førde. 3 par frå klubben stiller til start. Willy-Arnt Ola, Sjur -Mariusz og Øyvind-Tor Henning.Størst forventning er det nok til Sjur og Mariusz som vart nr 2 ifjor kun 4 poeng bak Geir H og Geir H frå Førde. Dette er og kvalik til NM par.

KM PAR - 3 SOGNDALSPAR KVALIFISERT

« Forrige Neste » 1... 3618 3619 3620 3621 3622 3623 3624 3625 3626 3627 3628 3629 3630 3631 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer