06.03.2016 09:53
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Når du ser på spillerne under, er det lite som tyder på at det er Bedriftsmesterskapet vi snakker om. Jeg har sagt dette før og gjentar gjerne. Hvis en ønsker stor oppslutning om denne turneringen, kan en ikke tillate at kun 1.divisjonsspillere er på samme lag. (Joda, de har et mer urutinert par på laget, men ikke i denne kampen). På det andre laget er det til og med en landslagsspiller, samt at de andre tre er 2.divisjonsspillere. Skal en få opp deltakelsen, må de beste i tilfelle ha et eller annet handicap. Det er utopi å tro at ferskinger, hobbyspillere og nybegynnere stiller til start for å bli spist levende av den norske bridgeeliten.
Når det er sagt, så likte jeg dette spillet med Øyvind Saur i hovedrollen. Nord har vel svært ofte minst fire ruter etter denne innledningen, med det hindret ikke Stjørdalingen å melde 3ru i blodsonen. Makker Tormod Røren pinglet heller ikke når han løftet til utgang. 5ru ga fine +600. Landslagsspiller Erik Berg var fornøyd med at motparten var på to-trinnet i hans beste farge, men tre hvite beiter var alt for lite. _____________________________________________________________________
Paret Johnny Holen (bildet) - Fredrik Olsen vant 3. spillekveld av klubbmesterskapet 2016. På plassene bak fulgte parene Melkeraaen-Berg og Hammer-Meløy. I sammendraget etter 3 av 10 spillekvelder er det meget jevnt med 3 par på samme %. Paret Åsen-Fredheim leder med 157,7 % mens 2. plassen er delt mellom parene Holen-Olsen og Berg-Melkeraaen med 157,1 %.
06.03.2016 10:02
Resultater søndag formiddag Det er imponerende 35 lag til start i NM damer. Flott å se at oppslutningen bare øker fra år til år. Her er stillingen for de beste med fem kamper igjen.
LIVE NM DAMELAG LIVE NM VETERANLAG LIVE BEDRIFTSMESTERSKAPET
Det stiller også sterke utenlandske spillere Meike Wortel er en av de aller beste damene i verden og i "vårt" NM stiller hun med danske Maria Dam Mortensen på lag "Sjiraffen Erik". I spillet under meldte de en flott slem som stod på enten kløveresset foran, kløverknekten tredje eller ruterkapp.+1210 med sløyfe.
Edd Robert og Jan Gunnar vant med knapp margin forran Sivert og Torstein.
I HC turneringa leder fremdeles Kjell Jostein og Ola, nå med Sivert og Torstein like bak.
En kveld gjenstår av "handikappen".
Neste torsdag blir det også simultanturnering!
06.03.2016 13:30
I Kampen mellom "MAGI" og "Lakk og Lær" var det fire landslagsaktuelle spillere i aksjon. Pernille og Maja melder enkelt og greit til 4hj. Ida legger på en dobling og var heldig som slapp redoblinga. Marianne og Ann Karin spiller 8-12 NT'er i disse sonene samtidig som 2-over-1 er utgangskrav. I min verden er det noe galt med logikken når de havner i 1NT med tre beiter mens 6hj kunne vært spillbart uten kløver ut. Sikkert uflaks, men likevel...
Enda en mini-NT som ikke funka. Det er ikke meningen å plukke ut bare dårlige spill av Harding-Fuglestad, men som landslagspar må de tåle dette fokuset. Marianne og Ann-Karin er helt i toppen på butleren, men kanskje betaler de ut unødvendig? Kaptein Røren vil sikkert ikke bestemme hva slags system hans spillere skal spille, men en diskusjon er på sin plass (mener jeg). Jeg tror Mini-NT'er funka bedre da motparten var utforberedt. (På samme måte som mot Ekrens). Nå dobles det for straff fra begge hender. 500 ut mot delkontrakt.
« Forrige Neste » 1... 3603 3604 3605 3606 3607 3608 3609 3610 3611 3612 3613 3614 3615 3616 ...12020