Årets vintercup ble avsluttet i går kveld. Og for en rysare - det skilte ca 7 % poeng mellom de 7 beste parene etter tre spillekvelder.
Etter en fantastisk førstekveld holdt imidlertid John Roar og Egil unna men svært liten magin og tok førsteplassen med 2,5 % poeng foran bra spurtende Tore og Steinar N . Bjørn og Arne holdt akkurat til bronseplassen tett foran henholdsvis Britt og Arvid på fjerde , Jon og Ivar på femte og meget sterkt spurtende Egil og Steinar K på sjetteplassen.
Kveldspillingen siste spillekveld ga en klar seier til Egil og Steinar K med flotte 66, % poeng. God score også til Leif og Roger på andreplass (62,5 % poeng). På tredje plass fulgte Erik og Arild .
Ellers notere vi en veldig gledelig klubbrekord hva gjelder fremmøte . 9 1/2 bord dvs 18 par er berre lekkert. La oss kryssse fingrene for at dette fortsetter og spørsmålet er nå bare når vi kan runde 10 bord +. Uansett en flott spillekveld i går.
Vi noterer også tre nye navn for første gang i RBK i går kveld - Per Bjerkan , Lars Larsen og Lars Erik Steine . Hyggelig. Vi håper der blir med videre.
Nest torsdag kjører vi en enkveldsturnering. Så møt frem og finpuss formen foran klubbmesterskapet som snart starter.
Opprykket vårt til 2. divisjon var klart lenge før det siste spillet, men det bød likevel på en interessant utfordring. Spillet så slik ut:
V N Ø S
pass 1 ru 2 kl dobl
pass 2 hj pass 3 NT
pass rundt
Vest spilte ut spar dame, og makker hadde ikke akkurat de kortene jeg håpet på, men jeg slapp i hvert fall kløver. Spar ess tok stikket, hjerter til tieren og damen, og nå kom kløver. Øst fikk for den første mens jeg stakk andre. Nå er dete bare en mulighet. Hjerteren må sitte 3-3 eller konge dobbel hos Øst. Vest må komme inn på ruter for å måtte spille spar. Ruter ti til esset, hjerter til knekten og hjerter ess. Inn på bordet på ruter, Vest avblokkerte ikke, og etter den stående hjerteren, spilte jeg Vest inn på ruter dame. Han fikk beholde for spar knekt men måtte så spille spar opp i min saks for ni stikk.
Geir Olav Næss - Asbjørn Anthonsen vant siste kveld av Vinterturneringen. Vi gratulerer!
RESULTAT
Sammenlagt ble det delt seier. Vi gratulerer Arild Basma og Geir Magne Erstad!
RESULTAT-SAMMENLAGT
Årsmøtereferat Båsmo BK.
KM-LAG finalen er i full gang, og spilles annenhver mandag og her er resultater resultater
Kampoversikt og Lagkamplister!
Kampstart kl 18:30 alle kvelder, 14 spills kamper med bytte halveis.
Spilledatoer og steder er følgende:
15.2 Bridgens Hus LARVIK !(HUSK de har nye lokaliteter! Adresse: Torget 8 Larvik, se klubbens hjemmeside for kart)
29.2 Bridgens Hus HORTEN
14.3 Bridgens Hus HORTEN (kun 14 spill og premiutdeling samme kveld).
Egen SMS er sendt til alle kapteiner!
Referat fra styremøtet 11.02.16 finner du finner ved å klikke på "Les mer..."
Ulf Lien og Asbjørn Paulsen (bildet) vant første runde av klubbmesterskapet 2016 som ble spilt på Myre 09.02.16. På plassene bak kom parene Gustavsen-Bråthen og Fredheim - Åsen.
http://aasanebk.no/var/fckeditor/aasanebk/file/Aviser/2015/al2015-01.pdf
« Forrige Neste » 1... 3565 3566 3567 3568 3569 3570 3571 3572 3573 3574 3575 3576 3577 3578 ...12020