Andre kveld i turneringen vinter 2 ble vunnet i suveren stil av Gerd Marit Harding/Helge Stanghelle med 69,4 foran Martinus Birkelund/Olav Valstad med 53,2. På tredjeplass fulgte Håkon Bogen/Tor Arne Reppen med 52,2.
I sammendraget etter to kvelder har Harding/Stanghelle tatt ledelsen med 122,8 foran Bogen/Reppen med 107,3.
Se alle resultatene under les mer...
Klar seier til Magne og Olav A. på spelinga 8/2:
Ny enkeltkveld komande måndag (15/2).
Manglar du makker så ring Jan Rømmen på telefon 48 14 76 99 eller send SMS. Han vil kople dei som tek kontakt. Dette gjeld også dei som ikkje er medlem i laget, men vil prøve seg ved bridgebordet. Også spelarar frå naboklubbar er velkomne - og same ordninga gjeld for dei.
Vel møtt!
Denne helgen klarte klubben igjen å rykke opp til 2. div. Laget lå på 2.plass etter 1. helg, men spilte bra og hadde 5 overbevisende seire lørdag og søndag. På bildet ser vi de glade vinnerne fra h. Arvid Lorentzen (som tok en snarvisitt fra Tyrkia), Knut Kjærnsrød, Tor Walle og Per Bryde Sundseth. Kenneth Syversen deltok også på laget som rykket opp. 16 vinnerpoeng foran Telemark-laget som ledet etter 1. helg, og ytterligere 5 p. foran Horten.
I England i hine hårde dager sies det å ha levd en knallhard skatteoppkrever som for rundt hos de fattige og krevde inn skatt med følgende befaling: "Betal skatt eller mist hodet!". Skatteoppkreveren het Morton og gikk kanskje rundt med en høygaffel eller lignende som torturredskap; uttrykket Mortons Fork, eller på norsk Mortons gaffel, betyr vel mye det samme som "pest eller kolera" i Norge. Du får et valg mellom to onder.
Som syd i dette spillet har du etter mye møye havnet i 6 spar. Det er vanskelig å temme dette monsteret av ei hånd, men ser du lyst på livet og makker i nord har åpna så er vel ikke lilleslemmen noen dårlig endestasjon. Ut kommer en trumf fra vest:
I alt deltok det 14 lag på Flesberg. Servering og organisering var meget bra. Roger Bottolfs styrte data og turneringsledelse på en utmerket måte. Askers lag1 ledet hele helgen foran Sølvknekt1. Men i siste runde ble Askerbøringene slått av nettopp Kongsberglaget. Men det holdt for Asker med minst mulig margin. Resultatet for de beste ble slik:
Alle detaljer finnes her>>>>
Her ser vi seriemesterne Harreschou, Willoch, Urholt og Skretting:
Flere bilder under "Les mere.."
Rolf var opptatt av å skryte opp sin mentor etter tirsdagens seier, sannheten er at Rolf egenhendig snudde kampen til sin fordel da han gjorde en mester-vurdering i et internt møte med de som ledet, i nest siste omgang:
Styret - og med godkjennelse fra NBF - har tatt ut laget som skal representerre klubben under NM finalen for klubber som arrangeres på hotell Klubben i Tønsberg 2. - 5. juni 2016. Vi må si at det er solid erfaring og interesse/vilje disse 3 parene nå går inn i en periode med forberedelser og opplading:
Christer Heitun - Tore Heitun / Arvid Lorentzen - Tor Walle / Knut Kjærnsrød - Per Bryde Sundseth
Laget ønskes lykke til med forberedelsene og i finalen.
Anders Brogeland fikk kløvernåla i fjor sommer.
Vi har undersøkt litt, og så vidt både vi og Norsk Bridgeforbund kan se, er han, med sine 10 år og snaut 100 dager ,den yngste noensinne som har opptjent nok poeng til kløvernåla !
Vi gratulerer !
« Forrige Neste » 1... 3557 3558 3559 3560 3561 3562 3563 3564 3565 3566 3567 3568 3569 3570 ...12020