Videregående kurs - Spill Bridge 3
Resultatliste frå spelekveld 25.01.2016. (4. spelekveld i klubbmeistarskapen)
Pga. ein feil er denne kvelden blitt vekke i Ruter, og kjem difor ikkje fram under Resultater.
Helga 30. og 31.januar ble 2.helg i 3. og 4.divisjon spilt.
4.divisjon:
Snåsa tok en oppskriftsmessig seier, og rykker opp til 3.divisjon. På laget spilte Jørn Arild Ringseth, Håkon Kippe, Petter Eide, Kristoffer Hegge og Per Gunnar Hegge. Kretsen gratulerer.
3.divisjon:
Fem lag fra kretsen deltok, med to lag som spilte i Mo, og tre som reiste til Trondheim. Begge lagene klarte seg i Mo, etter ei litt svak første helg. Lag Staven imponerte siste helg, og tok en pen femteplass, bare et stikk unna tredjeplass. Lag Kjønnøy havnet på sjetteplass.
I Trondheim berget bare et av de tre lagene som deltok. Etter ei dårlig første helg, var marginene på riktig side siste helg, og lag Daling tok en sjetteplass. Lag Dahlen havnet på den sure åttendeplassen, og var nok bare et spill unna å berge. Lag Mediaa hadde en tung start, og ble tidlig liggende langt etter, og havnet dermed sist i avdelingen.
Neste sesong er fire lag fra kretsen i 3.divisjon, om ikke enkelte lag trekker seg, eller om ett av de to lagene fra kretsen som spiller i 2.divisjon ikke klarer å holde seg der. Nord-Trøndelag Bridgekrets ønsker at klubber og lag i kretsen mobiliserer, og spiller mer lagspilling. Lag er interessant og artig. Arranger lagturneringer i klubben, eller tren privat. Dette må nok til. Med ti eller flere lag i 4.divisjon, vil to lag rykke opp. Dette må være målet for neste sesong.
Resultatlinker:
3.divisjon avdeling C
3.divisjon avdeling D
4.divisjon
Torsdag 4. februar ble det avholdt årsmøte i klubben. Det var ingen kontroversielle saker på agendaen og økonomien er god. Saken som vakte mest entusiasme var tildelingen av klubbens hedersmerke til Bjørg. I innstillingen heter det bl.a. at Asker Bridgeklubb er blitt et bedre sted å være både for nye og gamle medlemmer takket være kandidatens arbeid. Fullstendig begrunnelse kan leses under "Les mer..."
Forøvrig kan det nevnes at valget av nytt styre ble gjort uten diskusjon. Alle tok gjenvalg. Til slutt takket Arne Falch styret for det gode arbeidet som er medvirkende årsak til godt miljø i klubben.
Vi gjennomfører Årsmøte i Søm Bk onsdag 17/2 kl. 18.00 (Spilling etter vi er ferdig). Har noen forslag som skal behandles på Årsmøtet, må disse være avlevert til Per innen onsdag 10/2.
Så starter februar-turneringen 3/2, med nye barometer-kvelder. Velkommen til alle, også enkeltkvelder er mulig.
« Forrige Neste » 1... 3545 3546 3547 3548 3549 3550 3551 3552 3553 3554 3555 3556 3557 3558 ...12020