Klar seier til Bjørn Sverre og Hans da vi dro igang en klubbturnering som går over 3 kvelder (MP-træff Inkludert). Gledelig gjensyn med gamle Reitan som takket være en god makker greide å sikre seg en 2. plass. Ønsker også god bedring til Kvisviken som har trøblet med hjerte, men meldes heldigvis snart frisk og rask.
Julemåneden begynte med en kveldsseier til Roger Olafsen – Vibeke Hellner med Finn Erik Berg – Lars Håvard Gran på plassen bak. Dermed byttet de 2 plass i forhold til forrige gang til tross for at Finn Erik og Lars Håvard vant deres innbyrdes oppgjør med 12 poeng. Vinnerparets eneste tapet i tillegg kom mot Erling Galleberg og Einar Nyork med 8 poeng. Erling og Einar tronet nok en stabil turnering med en 3.plass mens Hilde og Odd Oulie denne gangen måtte nøye seg med 4. plass. Det skilte kun 4 poeng mellom de 4 beste parene i den jevne turneringen. Marginale plusspoeng også til Frede og Kjell Bugge på 5. og til Bent Gran – Jan Ingar Løvaas på 6. Trykk HER for å komme til detaljenefra kveldens turnering.
I poengseriekonkurransen leder fremdeles Erling Galleberg med Einar Nyork og Finn Erik Berg på de neste plassene.
Vi minner om at det førstkommende arrangeres MP-treff som er en landsomfattende simultanturnering. Spillestart som vanlig kl. 18.00.
Kristin Vigander var eneste spiller som deltok fra Asker og hun med makker Johan C. Sandberg var ikke snauere enn at de vant i det 25 par sterke feltet. Turneringen inngår i BBKs kretscup. Resultatet for de beste ble slik:
Videre detaljer finnes her>>>
25.11.2015 22:52
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Av Liv Marit Grude
Dette er et spennende spill fra kretsserien i Trondheim. Barklubben ønsker dere lesere sin mening om hva som er riktig melding over 4ru. Svar utbedes
22 par deltok 5. spillekveld av Julecupen 2015 i Sortland BK.I A-pulja ble det delt seier mellom Erling A, Johansen - Lars Kvalmo og Almar Olsen - Rolf Lehn. På tredjeplass kom Gunnar Harr - Stig Arne Iversen.
B-pulja ble vunnet av Torgny Nilsson - Irene Dragland foran Kari Nordvoll - Brynjar Berntsen på andre og Leif Hagen - John Solum på tredje.
Resultater A-pulja, B-pulja
Kun 3 1/2 bord på kvelden, Vinner av kvelden ble Eilert Larsen og Bjørn Torgeir med flotte 71,9%, 2 plass gikk til Halvard og Helge med 57,3, 3 plass gikk til Tore-Bjørn og Ingebjørg med 56,3%.
Gratulerer til alle på pallen og minner om at neste tirsdag er det MP-treff og det koster 100 pr.spiller.
Alle er velkommen til å spille med oss
25.11.2015 23:03
Det er mange bridgespillere som har klengenavn. Bare her i byen har vi "Hurra", "Søvnig", "Kaninen", "200", "Klukken" og "Luringen". De fleste kjenner "Ivrig" , "Turbo" og "Svinet". Det er en haug andre. Bak de fleste navn skjuler det seg en historie, som regel mer en episode enn en karakteristikk. Ofte er det ord som på en eller annen måte er relatert til døpenavnet. På Sunndalsøra var det er yrende juniormiljø for en generasjons tid siden. Flere av dagens toppspillere kommer fra dette miljøet, mens andre derfra har av ulike grunner blitt litt mer borte fra bridgens rampelys. Jan Roger Strømsvåg har alltid blitt kalt "Festus", uten at jeg helt kjenner til historien bak hans navn. PÅ 80-tallet var han en av de dominerende skikkelsene i Møre og Trøndelagsfylkene, en spiller som til stadighet forsynte seg grovt av premiebordet. Jeg har ikke sett navnet hans all verden de siste par tiårene, men makker Steinar Ekren forteller at gamle kunster ikke er glemt.
Av Steinar Ekren Hei Snorre !!
Fra helgens 3.divisjon dukket dette spillet opp. Etter at motparten fant beste utspill og fortsettelse måtte min makker Jan Roger "Festus" Strømsvåg finne mottrekket som satte motparten sjakk-matt.
Vi hadde meldt 4sp øst -vest og syd startet med ruter Ess og ny ruter. Alle spillere , untattt Festus, som hadde fått dette motspillet, gikk beit da de stakk med ruter konge og spilte spardame rundt til kongen. Syd fortsatte da med hjerter til nords ess og ny ruter fra nord sikret stikk for spar 10.
Festus så imidlertid faren for at dette kunne skje, så han spilte derfor ruterknekt fra bordet I stikk tre og kastet sin single hjerter på hånden !!
Dermed var trumfhøyningen forsvunnet og 10 stikk kunne spilles trygt hjem.
___________________________________________________________
25.11.2015 23:52
Gir du deg med 3hj eller har du andre forslag? ___________________________________________________________
Amund og Alf P hadde "størst skonummer" og innkasserte en hårfin seier sist tirsdag. Neste gang er det førjulsturnering med Facit-bridge der det blir muligheter for å sikre seg litt julegodt og mye heder og ære.
« Forrige Neste » 1... 3437 3438 3439 3440 3441 3442 3443 3444 3445 3446 3447 3448 3449 3450 ...12020