2. 293,10 Even Helge Høgbråt - Jon Hagelia
3. 284,60 Harald Alsvik - Flemming Knutsen
4. 277,40 Ingunn Aasebø - Hans Lauritzen
5. 264,50 Anton Thomassen - Viktor Haugen
6. 194,30 Arvid Haugen - Svein T. Røed
7. 166,60 John Olsen - Ole Arne Kirkeby
8. 166,20 Stig Hansen - Thor A. Ausland
9. 158,50 Holger Dahlstrøm - Paul Øyvind Paulsen
23.11.2015 21:55
7988 Snorre Aalberg
Tags:
spilles i Denver med start f.k torsdag. Hovedturneringa er Reisiger BAM teams, men den starter ikke før neste helg. Før det er det flere viktige turneringer, blant annet Kaplan Blue Ribbon Pairs og Michell Open BAM teams. Jeg vet at Boye og Espen skal spille på lag Scvhwartz og jeg regner med at Tor og Geir er på plass med Zimmermann. Om de har fått med et tredje par, vet jeg ikke. Er det andre nordmenn som skal over, er det bare melde i kommentarfeltet.
29.11.2015 23:44
Dere som er unge, vet kanskje ikke at i gamle dager brukte vi høyt kort som styrke, som regel kombinert med norsk fordeling. Derfor hadde vi aldri noen vansker med å vise en dobbelton på makkers essutspill fordi det høyeste kortet var både styrke og rett fordeling. Når alle spiller med lite kort som styrke og fremdeles norsk fordeling, sliter noen litt med å vise fram en dobbelton. Skal du legger den minste eller den høyeste? Hva ville du lagt på makkers essutspill på hånda under? Det "korrekte" kortet i er toeren. "Fortsett fargen, makker", men jeg har skrevet MANGE ganger om at ingen signaler og konvensjoner må slå sunn fornuft. I dette spillet bør du se at det haster å få kløverskiftet, Hvis du tar sparstjelingen med en gang, er det stor sjanse for at kløverstikket forsvinner. Derfor skal du legge sekseren som svakhet og i første omgang si at du ikke vil ha en stjeling. Makker skifter kløver sånn at dere får satt opp kløverstikket. Spillefører tar sikkert kappen og etter kløverkongen kan du f.eks ta for de røde essene og så spille spar to. Skjønner ikke makker tegninga nå, er det bare å bytte han ut.
30.11.2015 07:42
etter dag 1 av 2. RESULTATER _______________________________________________________
23.11.2015 22:12
Mange av dere vet sikkert at han spiller lagkamper nesten daglig på BBO. Her et spill som viser at alder er ingen hindring for å spille god bridge
Ruter ut til EK. På hånda forsvant to kløver. Så hjerter nieren rundt til damen. Vest tok for kløveress og mer kløver. (kanskje ikke beste motspill). Inne på kløverkongen spilte Cayne mer hjerter til øst som korta spillfører i trumf med ruter. EK i spar og spar til stjeling. Dette er posisjonen.
Kløverdamen fra bordet og "plutselig" forsvant øst sitt trumfstikk. Som sagt ikke beste motspill, men en festlig sluttposisjon. _________________________________________________________
Singelturneringen er nå ferdigspilt og vi gratulerer Svein som sammenlagtvinner. Gratulerer også til Hilde som vant i kveld. Neste gang starter klubbmesterskapet og samtidig er det også simultanturnering. Etter behandling i ekstraordinært årsmøte, er det ingen begrensinger i puljestørrelse, men det skal være to spillbare puljer
« Forrige Neste » 1... 3428 3429 3430 3431 3432 3433 3434 3435 3436 3437 3438 3439 3440 3441 ...12020