3.divisjon:
2 lag fra kretsen spiller i Mo.
Nord-Trøndelag 3 er Magnus Staven, Even Øvereng, Sigbjørn Færøvik og Astrid Grønnesby.
Nord-Trøndelag 5 er Arild Kjønnøy, Per Ole Klingen, Bo Andreas Berg og Pål Christensen.
For resultater: http://bridge.no/var/ruter/html/9901/sm20163c.htm
3 lag fra kretsen spiller i Trondheim.
Nord-Trøndelag 4 er Ove Reidar Holmen, Arnstein Nymoen, Thomas Herstad og Tormod Daling.
Nord-Trøndelag 6 er Annar Dahlen, Ivar Stene, Marcello Palagi og UIf Persson.
Nord-Trøndelag 7 Eivind Mediaa, Morten Rosset, Lars B Løvaas, Einar Småvatn, Bjørn I Aasbø og Oddbjørn Bråteng.
For resultater: http://bridge.no/var/ruter/html/1800/3d20152016.htm
4.divisjon:
Spillested: Baker'n på Steinkjer.
Spillestart: Kl.10.00 både lørdag og søndag.
Det er 9 lag påmeldt, så det spilles 9 runder med 24 spill. På lørdag spilles det 3 kamper, og på søndag 2 kamper. Resten spilles 30. og 31.januar. På linken under ser du resultatene:
http://bridge.no/var/ruter/html/1916/sm4.divnord-trndelag.htm
Er det betalt for laget ditt? Hvis ikke betaler dere 2400,- kr til kretsens kontonummer 4425 06 04758 omgående. En del klubber hjelper sine lag med denne startkontingenten, spør klubbens leder om du/dere er usikker på dette. Merk at juniorer og I-medlemmer skal betale halv pris.
6 og et halvt bord på MP-treffet torsdag 10.desember.
Seieren gikk til Morten og Pål. Klubbens resultater.
På landsbasis ble det slik: Resultater på landsbasis.
Kommenterte spill.
med kjempescoren 69 %. Ettersom det også var simultan vil de komme svært høyt opp på landsbasis. Rigmor og Odd Jørgen tok en flott 2.plass på 60,2. Deretter kom Torbjørn og Randulf på 56 mens Arnt Ola og Joakim tok siste poengplass med sine 52. Høstens HandiCap-turnering ble avsluttet med seier til Per og Stig foran Kolbjørn og Arne mens Halldor og KOG kom på 3. I høstserien leder Torbjørn og Randulf foran Joakim og Arnt Ola mens Stig og Per er på 3.plass.
Etter 2 kvelder i klubbmesterskapet er det Arve Bjørn med makkere som har tatt føringa. Første kveld med John Inge og igår med Frode vant han "lett" !! Bare 3 bord igår, så vi minner fortsatt på å melde ifra dersom du mangler makker en kveld.
13.11.2015 14:54
7988 Snorre Aalberg
Tags:
I går kom Sverige i en glimrende storeslem som gikk beit med trumfen 3-0 feil plassert. I dag var det danskene som var uheldige.
Det virker som matematikkens lover og regler oppfører seg sånn at når sannsynligheten først begynner å avvike fra det normale, så fortsetter den med det. Norge meldte bare lilleslem og vant spillet stort i stedet for det motsatte. ______________________________________________________
Det deltok 245 par på landsbasis og med forbehold om ytterlige endringer er våre plasseringer per kl. 15.30 idag som følger:
Nr. 7 Bjørn Morten/Asbjørn 65,3%
Nr 42 Sigurd/Anfinn 57,3%
Nr. 118 Arne/Kikkan 49,7%
Nr. 124 John/Kolbjørn 49,3%
Nr. 155 Kari/Inge 47,0%
Nr. 160 Ove/Egil 46,5%
Nr. 175 Vidar/Eirik 45,8%
Nr. 184 Johan/Svein 45,3%
Nr. 205 Liv/Åse 43,0%
Vi gratulerer Bjørn Morten/Asbjørn med en fin 7. plass. Vi gratulerer også oss alle med en god innsats!
13.11.2015 15:48
Bocchi - Madala var verdens kanskje beste par for noen sesonger siden. Nå har det vært stille rundt dem av flere grunner. Jeg vet at det har vært en konflikt med det italienske bridgeforbundet om måten å kvalifisere lag til internasjonale mesterskap, noe som har ført til at Lavazza har sagt at de ikke vil spille for landslaget inntil videre. De er imidlertid med i Champions Cup, men ligger "bare" på 5.plass med to og en halv kamp igjen. Boye og Espen spiller konstruktive svake to, noe som betyr at de åpner med 2sp på hender som mange andre ville startet med 1sp på. Denne gangen var det svært vellykket når Espen visste at makker hadde en del kort. 800 endte det med og det var uten av makker fikk for alle honnørene sine. Hadde Madala vunnet denne for et par år siden? Spillere i form har en tendens til å velge rett. Her kommer det hjerter tre, norske utspill. Sitter fargen 4-4 er det ingen fare fordi motparten rekker neppe sette opp sitt femte stikk. Derfor er der skummelt når fargen er fordelt 5-3. Har syd begge minoressene, er det vanskelig å vinne 3NT (Joda, hjerteren er aktuelt på en måte blokkert). Derfor bør spillefører håpe at nord har det ene esset og så få plukket av syd hans ess i tide. Hjerteren slippes via knekten til esset. Når Boye dobler 2kl opplysende, er det vel mer sannsynlig at han har ruteresset enn kløveresset? I kløver er han kort, mens han har ruterfarge. Jeg vet ikke helt, men for meg ser det rett ut å spille ruter til kongen i stikk to. Holder den, byttes det fot til kløver og spillefører vinner 2+2+1+4=9. Skulle ruterkongen bli stukken, ligger en unna hjerter en gang og håper som sagt at nord har kløveresset. Det er litt kommunikasjonsvansker, men kløverkongen i stikk to som Madala spilte, var i alle fall ikke vinnende denne gangen. _____________________________________________________________
« Forrige Neste » 1... 3405 3406 3407 3408 3409 3410 3411 3412 3413 3414 3415 3416 3417 3418 ...12020