11.11.2015 09:29
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Jeg får tårer i øynene når syd, etter å ha meldt spar, spiller ut spar dame (!) mot 6NT i øst. Stakkar spillefører. Han kan ikke tro annet enn at for å vinne kontrakten, må nord har sparesset singel. Fra meg nomineres dette utspillet til konkuransen om årets spill.
Helten selv, Hallstein Ofstad, sendte med denne mailen. "Hei, Snorre!
Jeg var som vanlig innom spalten din idag, og der leste jeg Helges artikkel on Boyes gode melding av 6 grand. Paul Bang og jeg spilte mot meget sympatiske og velspillende karer fra Lag Bugge (Vaardal-Midttveit). Meldingsforløpet var tilsvarende som Boyes, og de hadde kommet til 5 hj da det var åpenbart at mannen som hadde «stenberget» ikke hadde sparkontroll. Åpneren så faren for sparstjeling mot 6 hjerter, og hoppa til 6 grand.
Da rant det meg i hu et spill jeg hadde i en Oslofinale for ca 30 år siden. Arne Olsen og jeg hadde meldt oss opp i 6 i en majorfarge. Jeg hadde vist singel ruter under meldingsforløpet. Ruter dame kom ut fra en av de kjente «gamlekaran», og Kxxx lå i bordet. 11 stikk var klare, og det 12. måtte komme på ruter konge. Så jeg gikk igang med å stjele god ruter konge. Etter hvert kom det for en dag at utspilleren hadde AQJ10xx i ruter. Siden har jeg vært på utkikk etter en mulighet for å kopiere dette.
Muligheten kom søndags morgen, og jeg stolte på motparten og la spar Q i bordet. Spilleren telte stikk. 5 kl, 3 ru, 2 hj – og 2 sparstikk hvis esset satt single bak. Det spilte han på.
Regards,
Hallstein Ofstad"
Simultanturneringa måndag 2. november blei vunne av Kåre Kristiansen - Olav Monstad. 67,9 % score oppnådde dei, noko som bør halda til ei fin plassering på landsbasis. Andreplassen gjekk til Frode Dyrstad - Tor Anders Hauge med 61,3 % og tredje til Kåre Solibakke - Tarjei Vangdal med 56,8.
Lokal resultatliste her
Her er resultata på landsbasis. Glimrande andreplass til Kåre og Olva.
Hugs at det er ny «Bridge med Bjørn» komande måndag. Vi starter klokka 18.
Vel møtt!
Gratulerer til Johnny og Bjørnar som vinnere av høstturneringa!
11.11.2015 10:06
Av Erik Berg Det har jo tidligere vært skrevet litt på siden din om at åpning på 1-trinnet ikke er lov med mindre enn 8 hp. Hørte det var mange i divisjon som åpna 1sp med AKxxxxx xxxxxx - -. Ser ut som reinhekla juks :), men mulig det er unntak hvis fordelingen er ekstrem nok? Isåfall hvor går grensa? Kan du spørre de som kan reglene om det?
Eberg ___________________________________________________
Ikke ekstrem fordeling, men ekstremvær
Manglar du makker så ring Jan Rømmen på telefon 48 14 76 99 eller send SMS. Han vil kople dei som tek kontakt. Dette gjeld også dei som ikkje er medlem i laget, men vil prøve seg ved bridgebordet. Også spelarar frå naboklubbar er velkomne - og same ordninga gjeld for dei.
Resultat frå tredje runde (av fem) i haustturneringa. Her er dei tre første av sju par:
60,4
Stillinga samanlagt etter tre runder:
Arnt Ola Fidjestøl-Adelheid Lambrechts
159,4
Da blir vi 9 lag i år - spillested er på Uni-K på Kvala - oppstart kl. 10:00 begge dager. Sauda får oversitt første kamp, og starter kamp 2 kl. 13:15.
NB! Kopervik BK - Østebøvik, spiller ikke for opprykk da de skal spille 3.div uansett neste år.
Resultat/butler/kampoppsett
Tidsskjema: 1. helg
Kamp 1: 10:00 - 13:05
Kamp 2: 13:15 - 16:20
Kamp 3: 16:50 - 19:55
Kamp 4: 10:00 - 13:05
Kamp 5: 13:15 - 16:20
De første kampene i NM-klubblag er nå spilt. Mo BK 1 (Selfors) vant med 22 IMP i en vanskelig bortekamp mot Båsmo BK 1, mens Mo BK 3 (Jakobsen) vant med 12 IMP mot Mo BK 2 (Bonsaksen).
« Forrige Neste » 1... 3399 3400 3401 3402 3403 3404 3405 3406 3407 3408 3409 3410 3411 3412 ...12020