Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120191 treff

SERIEMESTERSKAPET 2015-16

28.10.2015

1.divisjon - Resultater

2.div avd. A - (Haugaland 2 - Træet) Resultater  (her er Jim Høyland sitt lag favoritter til opprykk)

2.div avd. B - (Haugaland 1 - Lutro)  Resultater 

2.div avd. C - Resultater (her er Tore Bårdsen med på Rogaland 3 som er outsidere til opprykk)

3.div avd. G - Stavanger - Resultater (Her spiller Sæterdal)

3.div avd. H - Lyngdal -     Resultater (Her spiller Nerheim)

4.div avd. Haugesund -     Resultater

 

 

 

SERIEMESTERSKAPET 2015-16

Seriemesterskapet SM 15/16

06.11.2015

Helga 6.-8.november spilles seriemesterskapets første helg i 1. og 2.divisjon. Fra Nord-Trøndelag stiller to lag:

Nord-Trøndelag 1 Davidsen, med Alexander Flakstad, Kurt Ove Thomassen, Ragnar Davidsen, Jon Saur, Rune og Bjørn Kvaran på laget.

Nord-Trøndelag 2 Flått, med far og sønn Per Arne og Espen Flått, samt Anders Holmen Gundersen og Geir Enge.

Begge lagene spiller i 2.divisjon avdeling B, og resultater derfra følger du her.

For øvrige resultater fra de to øverste divisjonene, se her.

Neste helg spilles 3. og 4.divisjon. Nord-Trøndelag har fem lag i 3.divisjon, og to av dem spiller i Mo. De tre siste skal spille i Trondheim.

Når det gjelder 4.divisjon, er det fortsatt mulig å melde seg på, selv om fristen er gått ut. Ta da i såfall kontakt med kretsens leder. Det er ønskelig at lagene betaler inn startkontingenten, som er 2.400,- kr til kretsen senest torsdag 12.november. Kontonummer er: 4425 06 04758

 

Seriemesterskapet SM 15/16

Resultater 20. oktober

28.10.2015

Kurt og Ole ble kveldens helter. Gratulerer.

 

Resultater 20. oktober:

 

   
Plass Par Score Res
1 Kurt - Ole 105 62,50 %
2 Einar - Sigbjørn 97 57,74 %
2 Amund - Tommy 97 57,74 %
4 Knut - Jorunn 91 54,17 %
4 Alf P - Øystein 91 54,17 %
6 Jon - Rolf  69 41,07 %
7 Erlend - Roger 63 37,50 %
8 Jonny - Pål 59 35,12 %
Resultater 20. oktober

SM Seriemesterskapet 2015/16

06.11.2015

1.helg av seriemesterskapet i 1. og 2.divisjon spilles 6.-8.november på Gardermoen. Nord-Trøndelag har ingen lag i 1.divisjon, men stiller med to lag i den nest øverste divisjonen. Begge lagene spiller i avdeling B. Resultater

Nord-Trøndelag 1 Davidsen består av Jon Saur og Ragnar Davidsen fra Namsos, Alexander Flakstad og makker Kurt Ove thomassen fra Mo og brødrene Rune og Bjørn Kvaran fra Steinkjer.

Nord-Trøndelag 2 Flått består av far og sønn Per Arne og Espen Flått, samt Levanger-gutten Anders Holmen Gundersen og Verdalingen Geir Enge. Vi ønsker lykke til!

For øvrige resultater i 1.divisjon og de andre avdelingene i 2.divisjon, se her.

SM Seriemesterskapet 2015/16

Kontingent for 2016 i Søm Bk

28.10.2015

Alle som spiller bridge i Kretsens klubber må betale medlemsavgift i en klubb.  Ønsker du å være medlem i Søm Bk er kontingenten for 2016 kr. 300,-.
(Hele beløpet går videre som kontingent til NBF og Kretsen.)
Er du hovedmedlem i en annen klubb, kan du være bimedlem i Søm Bk for kr. 100,-.

Betal på klubbkveld, eller til kto. 3000 60 40485

Kontingent for 2016 i Søm Bk

Roundplayed

07.11.2015 00:00

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Vi har sjelden blitt så rundspilt som mot Hordaland i åpningskampen i 1.divisjon. Erik Berg og Steffen F Simonsen gjorde ikke en feil, Thomas Charlsen var magisk, mens Hoffa hadde færre dårlige valg enn vanlig. Da blir det grisetap.
De fleste hadde +420 på sin slipp NS i spillet under. Mot meg åpnet Hoffa i øst med 3sp og Thomas i vest løfta til 4sp. Uansett hva jeg gjør i nord, så er det et stort tapsspill. Jeg valgte å doble og jeg har stor forståelse for at makker i syd trodde jeg var blakk i spar og derfor tok ut. Vi hadde ingen spillbar kontrakt på 5-trinnet. Jeg budre kanskje passa over 4sp, men det blir heller ikke +420.


_________________________________________


"Alle" melder inn 3hj/4hj i vest og da er nord fort med til 4sp. Etter 2NT klarte ikke jeg å se at det var vi som hadde høyeste kontrakten. Håkon kunne kanskje dobla 3NT, men da tar vest ut i 4hj som er en beit. Skulle vi da ha klart å melde 4sp? Tre hvite beiter i 3NT var godt minus på butleren.

___________________________________________________________

Har de sett i korta?


Hoffa i øst åpner med 1NT (?) og blir der. Håkon Bogen finner et glimrende utspill med spar 3 til dame og ess. Så kløver til kongen (!) og en liten kløver. Håkon vinner og skifter ikke unaturlig til hjerter. (Ruter hadde aktuelt vært bedre) Jeg vinner i nord og fortsetter med spar 10. Den står også og nå er fargen blokkert. 9 stikk
95 av 100 andre hadde spilt kløver til tieren i stikk to og da hadde det blitt minst fem stikk mindre i 1NT.

En får bare erkjenne at de er bedre enn oss.

___________________________________________________________________

Bruk kommentarfeltet

28.10.2015 16:47

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Jeg oppfordrer igjen den enkelte av dere til å komme med synspunkter til ting jeg skriver om. Det er sikkert mange som sitter med meninger om de tingene som tas opp og jeg vil gjerne ha et mangfold av innspill. 

Når er så markant person som Thor Erik uttaler seg, vil det kanskje stoppe debatten fordi mange "tør" ikke si imot, eller i det minste komme med andre problemstillinger. Jeg snakka med Markus Bruno, en av våre dyktigste turneringsledere, for noen dager siden. "Hvorfor skal vi ha regler hvis det skal bli opp til den enkelte sin oppfating av bridgeetikk som avgjør hvordan utfallet blir?", sa han (omtrent). "Regler er regler."

Jeg følger på mange måter Markus, men på den annen side  vet jeg at de siste ukers hendelser har gjort noe med meg. En som i vanvare mister ned et kort mot meg, skal få ta det opp. Det fikk han kanskje ikke lov til for femten år siden. En som åpner utenfor tur, må fremdeles ta straffa sin. Det er forskjell på å være uheldig og være sløv. Problemene kommer i gråsonen og der håper jeg vi kan ta diskusjonen og prøve å komme fram til en felles forståelse.

Gitt at du har KD954 mot E876. Du er i 7NT og trenger alle stikkene i fargen. Når bordet kommer ned, claimer du og forlanger konrakten uten å si noe mer. Det viser seg at fargen satt 4-0 med Kn10xx foran KD954. Hvis motparten forlanger et stikk i fargen, er det vel ikke noe galt i det? Når du ikke klarte å si at du legger ned esset først, så betyr vel det at du ikke har sett problemet og derfor likegodt hadde spilt kongen først selv om det bridgeteknisk er en stygg brøler.

Eller hva?

________________________________________________________________

4 bord- flotte greier!

28.10.2015

At 4 bord stiller en mandagskveld, er ikke hverdagskost. Men det blir jo artigere å spille, jo flere vi er sammen. Det synes Arnt og Øyvind også som forsynte seg godt av poengene som ble delt ut. Sammenlagt etter tre kvelder er de helt suverene.

4 bord- flotte greier!

Les mer...

Din venn skvisen

28.10.2015

 På klubbkvelden 27.10 hadde dere gode kort som Ø-V:

  9 6  
  Kn 6 5 4  
  Kn 6  
  D 10 8 5 2  
E 10 5 4   D 8 2
3 2   E K D 9
E K 10 7 4 3   9 8 2
E   K Kn 9
  K Kn 7 3  
  10 8 7  
  D 5  
  7 6 4 3  

Mange par var i 6 NT 12 stikk er ikke noe problem, men ved hjelp av skvis går det an å få alle 13, det klarte blant annet Christer Heitun.

La oss si det kommer kløver ut fra Syd til esset. Nå går du løs på ruterfargen, og etter to runder går du inn på hjerter og tar for kløver konge med sparavkast.

spill spar til bordets ess og ta for ruterne. Før den siste er stillingen:

  -  
  Kn 6 5  
  -  
  D  
10 5   -
3   E K 9
7   -
-   Kn
  K Kn 7  
  10  
  -  
  -  

På den siste ruteren er Nord ferdig. Han må enten gi avkall på hjerterholdet eller kaste kløver dame. Det hadde vært det samme hvis han hadde hatt sparholdet sammen med hjerterlengden.

Din venn skvisen

Klubbmesterskapet 2015

28.10.2015

Klubbmesterskapet går over 6 kvelder fra 13. oktober til 17. november. De 5 beste teller.

Enkeltresultater   13.10     20.10     27.10     3.11    10.11    17.11


Sluttresultat

Klubbmesterskapet 2015

« Forrige Neste » 1... 3386 3387 3388 3389 3390 3391 3392 3393 3394 3395 3396 3397 3398 3399 ...12020



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer