Makker har følgende kort å disponere med Kløverkonge ut:
Først vil jeg nevne at jeg i Nord ikke meldte godt her. Åpningen er det mange som foretrekker 1NT på, men det ble nå at jeg åpnet i 1 Hjerter og fikk litt hjelp av motparten med å vise gode kort med å melde 3 NT.
Makkers 4 Ruter er selvfølgelig skeiv hånd og med interesse for å gå videre. Jeg kan nå melde 5 NT som betyr at jeg har "semistøtte" i alle farger og han kan velge hvilken kontrakt han mener er best, men jeg var litt usikker på om kvaliteten på hånda hans og valgte heller å vise sterk sleminteresse med å melde av Kløversset. Makker dro til med 6 Ruter som avsluttet meldingene.
Dette ser jo ut som kan bli bra. Det er vel muligheter for å godspille Hjerter eller Spar her?
Kløverkongen stikker du med Esset og drar en Ruter til Dama og Vest kaster Kløver 2....opps, 5 kort imot, nå er gode råd dyre. Hva er din plan nå ?
Trekning av 1. og 2. runde NM klubbar er no foretatt. Os har tre lag påmeldt, og det ser ut til å bli mange harde tak for å nå tredje runde. Frist for speling av kampane er 13. desember.
Trekning her
Lagsamansetjingar her
Anders Johansson og Tor Anders Hauge blei klare lokale vinnarar då sesongens andre simultanturnering blei spelt måndag 5. oktober. 68,8 % stoppa dei på, medan Terje Søviknes - Stig Gamlemshaug på andreplass fekk 61,5 %. Tredjeplassen gjekk til Torhild Rasmussen - Bjarne Vågen med 53,1 %.
Lokale resultat her
Foreløpige resultat på landsbasis finn du her. Pr. tysdag ettermiddag manglar framleis resultata frå 4 puljer, så sluttresultatet er neppe klart før onsdag. Men ei plassering heilt i toppen blir det nok uansett på Anders og Tor Anders.
Hugs at «Bridge med Bjørn» som måtte utgå denne måndagen bli komande måndag i staden. Vi starter klokka 18.00.
Vel møtt!
Det
Det var ikke helt enkelt å overføre domenet - derfor er skibridgeklubb.org etablert i stedet.
Vi minner om at kommende torsdag (15/10) er det simultanturnering.
I kveld spilles andre kveld i KM-lag. Laget i A-puljen fikk en god start med seier over Kolbotn i første kamp, og ledelse halvveis i 2. kamp mot Askim. Det holder til en knepen ledelse i puljen så langt. I B-puljen ble det verre: tap mot Nesodden i første kamp og en fryktelig dårlig halvrunde mot Fredrikstad 3 medfører at det er kamp om å unngå nedrykk som gjelder så langt.
Jeg kommer tilbake med en oppsummering av resultatene i september og oktober.
Av alle klubbens medlemmer, nye og erfarne, som ikke har fulgt så mye med på hva som skjer i den store verden rundt juksing i bridge.
Her er ett veldig kortfattet og god video som oppsummerer det hele på 9 minutter!
Det er masse mer å lese på facebook siden "Facebridge", og på hjemmesidene til NBF (bridge.no) og Bridge i Norge (BIN.no) som drives av Boye Brogeland, selve primus motor/personen som startet hele.
For alle nye medlemmer og andre som ønsker støtte denne prosessen, så er det eneste rette å melde seg inn i BIN, så støtter du i tillegg til å få ett utrolig bra Bridgeblad med noe for alle og enhver! Bare si ifra i klubben, så hjelper vi dere videre!
Sparebank1 Cup ble arrangert på Speiderhuset Jevnaker 11. okt 17 par deltok
Finn Brentebråten - Jan Guldbrand Ohren vant turneringen med
Svein Seiersten - John Ivar Seiersten på 2. plass
Paret Jakobsen-Steffensen (bildet) vant 5. runde av høstturneringa som ble spilt på Myre 13.10.15. På plassene bak fulgte parene Olsen-Pedersen og Hammer-Meløy.
Sammenlagt etter 5 av 8 spillekvelder leder paret Åsen-Fredheim knapt foran paret Olsen-Pedersen. På 3. plass ligger paret Pettersen-Nilsen.
« Forrige Neste » 1... 3355 3356 3357 3358 3359 3360 3361 3362 3363 3364 3365 3366 3367 3368 ...12020