26.09.2015 18:11
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Dette spillet er fra NM finalen forrige helg. Jeg fikk -18 på spillet når jeg meldte bare 4ru med pass rundt, men kunne veldig fint hatt like mye pluss om ruterkappen ikke hadde gått. Jeg regna med at jeg hadde bare ett sparhold og da måtte ruteren være gående. Den største grunnen til at jeg skriver om spillet, er at jeg toppa rutern i 4ru. "Går kappen, så har jeg et elendig spill", tenkte jeg. Det er feil logikk, fordi jeg kan ikke konkurrere med def som er i 5ru eller 3NT. Enten slår jeg dem hvis ruterkappen sprekker eller så taper jeg for dem om den går. Det jeg imidlertid skal passe på, er å ikke spille på en måte som gjør at jeg går en beit i 4ru der de som spiller 5ru også går en beit. De parene jeg konkurrerer mot og som jeg kan påvirke scoren i forhold til, er de andre som spiller delkontrakt i ruter. For å få et så godt resultat som mulig, skal jeg spille på beste sjanse og ta ruterkappen. +130 var -18, mens +150 ville gitt bare -5. ___________________________________________________________________
http://bridge.no/var/ruter/html/1800/kretsserie2015c-pulja.htm
http://bridge.no/var/ruter/html/1800/kretsserie2015b-pulja.htm
21.09.2015 22:35
Det er alltid flott å komme til dekket bord, så derfor er jeg sikker på at jeg har deltakerne i årets NM-par bak meg når jeg takker arrangøren, Sandefjord BK, for en glimrende jobb. Ingen av oss aner hvilket arbeid som ligger bak en slik turnering, så vi takker hver enkelt av de som har bidratt. Det gjelder alle med ansvar for kort, alle med ansvar for servering, alle som ryddet etter oss, de to som ledet det tekniske, alle som dro i tråder, hotellet som la til rette for oss og andre som på en eller annen måte bidro til fest. Det er alltid ting å sette fingeren på. Kanskje var det noe trangt mellom bordene, men det gjør bare at vi må trene mer på å ikke snakke så mye under og etter rundene. De som skal arrangere neste år, har en stor jobb foran seg. Karl Morten Lunna trumfskviste og jeg lar han representere oss mange takknemlige.
http://bridge.no/var/ruter/html/1800/kretsserie2015a-pulja.htm
27.09.2015 13:36
der Peter M-Rune A og Tor B - Arve F slo USA 1 i sin første kamp. USA1 er ingen hvem som helst, for der spiller blant annet Zia, Michael Rosenberg og Bob Hamman. Norge vant kampen med 5 IMP og 11.48 VP. I andre kamp ble det tap med 8 IMP mot Canada. 16 forsvant i spillet under der begge lagene var i 6kl. Begge lagene spilte også ut spar, men det triste var at Canada hadde kontrakten i nord og sparesset var det eneste kortet som kunne gi kontakten. (bortsett fra en annen spar, selvsagt). Mot Marstrander - Andersen kom spardamen ut og de var beit i stikk to. Dagens siste kamp er mot Brasil. _____________________________________________________
Resultat : Monrad Vunne av Harry og Olav
Resultat :Barometer Vunne av Tor Bjørn og Helge
Resultat :Vanleg Howell Vunne av Jan og Rune
Da nærmer årets sesongstart seg.
Vi starter opp med Martnsbridge torsdag 1.oktober kl.18.30
Deretter går det fast hver torsdag frem mot jul.
Spillestart kl.18.30 i kantina til Støholen
Velkommen!
21.09.2015 23:00
Vest-Agder kapret to ekstraplasser neste år med 4.plass og 12.plass. Det var det ingen andre kretser som klarte.
« Forrige Neste » 1... 3324 3325 3326 3327 3328 3329 3330 3331 3332 3333 3334 3335 3336 3337 ...12019