Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120186 treff

Spillreferat og møtereferat

21.09.2015

Olav har referert et spill fra siste spillekveld kalt "Kamp om overstikkene. Referatet ligger her>>>>

 

Videre har han skrevet referat fra siste styremøte. Det omhandler i hovedsak forberedelser til jubileumsfesten og finnes her>>>>

Spillreferat og møtereferat

Onsdag 23. september Simultanturnering

21.09.2015

Knoll og Tott, også kallt Werner og Arnt ble beste par fra oss med en 16. plass på landsbasis..

Onsdag 23. september  Simultanturnering

LIVE FRA JOTUN I SANDEFJORD

27.09.2015 13:09

7988 Snorre Aalberg

Tags:

RESULTATER
-------------------------------------------------

Seriemeisterskapet 2015 - 2016

24.01.2016

Vi har eit lag i 2.div.: Lag Nygård stiller med same mannskap, som forrige sesong.

Link til kampoppsett/resultat 2.div avd A

 

3.div. i Førde. 

Lag Mardal vant 3.div, og får opprykk til 2. div.


3 lag møtte ikkje til 2. samling.Forbundet har gått gjennom turneringa, og sett rett resultat på kampane, ut i frå dette.

Link til oppsett/resultat 3.div

 

Førde Nordstrand vant suverent 4.div. i Førde

Link til oppsett/resultat 4.div Førde

 

Balestrand vant 4.div Hafslo: resultat

Puljer med 4 lag må spele stikkamp om opprykk.

Balestrand må spele mot vinnaren av pulja i Mo i Rana, Mosjøen BK

(Dette vart seinare endra til loddtrekning, og Balestrand fekk opprykket, etter  loddtrekning)

 

www.bridge.no/Turneringer/Nyheter/SM-3.-og-4.-divisjon

 

 

Seriemeisterskapet 2015 - 2016

LIVE FRA SANDNESMIXEN

26.09.2015 13:17

7988 Snorre Aalberg

Tags:

RESULTATER
----------------------------------------------------------------------

NM for klubblag

20.05.2016

Finale: 2. - 5.juni

Førde BK 1 tok SØLV !!

 

Sterk prestasjon! GRATULERER!!

 

Leif Kvamsdal, Arild Hoff, Geir Hoff,

Geir Hjelmeland og Øystein Vasset

 

Resultat

Nøtterøy BK arrangerte finalen
Resultat, trekning mm
Du finn info på NBF si side

 

NM for klubblag

To lag til ute fra VM?

26.09.2015 13:18

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Roald Wald skriver på Facebook: "Rumour has it that another two European teams are out of the BB but that it's too late (visas) to replace them."


mer kommer..
___________________________________________________________

To polakker utestengt i dag.

26.09.2015 16:56

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Skandalen tar ingen ende. Her fra Newinbridge.com:

"The Credentials Committee of the World Bridge Federation met earlier today. It determined that the invitation extended to Cezary BALICKI and Adam ZMUDZINSKI be withdrawn; consequently they will no longer be eligible to play in the Bermuda Bowl in Chennai." (LINK TIL WBF sin side). Jeg klarer ikke å se av pressemeldingen om utestengelsen gjelder dette paret eller Polen.

Det meldes at i morgen kl 08.00 blir det annonsert hva som skjer i forhold til et bulgarsk par som det også er levert inn hendelser fra.

Melde inn eller doble?

21.09.2015 21:52

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Takk til dere som har sendt inn "svar" på dette spillet fra NM i Sandefjord. Jeg synes slike spill er minst like interessant som hvordan en skal finne en intrikat storeslem. Poenget er at spill av typen under forekommer hele tiden. Vi kan spille en lang parfinale uten å være i nærheten av noe på 7-trinnet.

 

Jeg var den som meldte inn 1hj og mener det er rett. Der får jeg støtte av de fleste, men ingen sier noe om hvorfor. Her er min begrunnelse.

Hvis vi får melde i fred i bridge, er det lite som er vanskelig. Da går det fint å doble på denne hånden. Svarer makker 1sp, melder vi vel i praksis utgang. Kanskje noen inviterer. Melder makker noe annet enn 1sp, forteller vi om hjerteren billigst mulig og har vist en hånd som var for sterk til å starte med 1hj. Jeg håper ikke noen mener at vest har vist spar om det f.eks går

(1ru)    - dobl - (pass) - 2kl
(pass) -  2hj
 
I min verden kan en fint ha denne hånda: Ex - KDKnxxx - xxx - EDx

Problemet med å doble opplysende er at en får vansker hver gang motparten melder. La oss si at Nord støtter til 2ru.

(1ru)    -  dobl - (2 ru ) - pass
(pass) -   ?

Nå må du nesten doble igjen, fordi 2hj viser bare en hånd som er for sterk til å melde inn 1hj. (se eksemplet over). Igjen håper jeg ikke noen mener at du har vist spar i dette meldingsforløpet. Altså melder du 2hj, er sparen ofte borte hvis makker er svak. Makker har f.eks Kxxx,x,10xxx,xxxx og må passe ut. 2hj på 6-1 er ikke så bra som 4-4 i spar.

Derfor må du doble andre gang også?

Gi nå makker 3-2-4-4 og han preferer til 2sp?  Da havner du i en rar 2sp på 4-3 hvor hånda spiller mange stikk mer i hjerterkontakt på 6-2.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poenget med å melde inn 1hj, er at du kan reversere med 2sp over 1NT og meldinger på 2-trinnet. Skulle motparten hoppe i ruter, kan du doble opp og vise sparfargen. Det dør nesten aldri ut på 1hj, men skulle det skje har vi normalt ikke brent noen utgang. (selv om det skjedde denne gangen da)

Så til passen på 1hj. Jeg ser at mange synes den er grei og der er jeg slettes ikke uenig. MEN, flytt en spar over til hjerter og nord har Kxx,DKnx,Kn10xx,xxx. 100 av 100 melder 2hj utenfor sonen. Men lover virkelig 1sp noe mer enn 2hj? Jeg hadde ønsket å ha femkort, men denne gangen hadde jeg bare fire. Uansett hva makker melder over 1sp, har vi greie meldinger. Pass på 1NT og 2sp, ellers preferanse til hjerter billigst mulig. Ja, vi kan komme i 4sp med beit, men det har skjedd verre ting enn å gå beit i utganger. 4sp kan faktisk være like god som 1hj.

Enda et argument for å melde på 1hj. Hvis makker hadde åpnet med 1hj, ville de samme 100 av 100 meldt 1sp. Makker kan da ha akkurat samme hånda når han melder inn 1hj som når han åpner med 1hj?

Nå, Erik Berg? Jeg vet at du ikke alltid er enig med meg, men denne gangen håper jeg at tårene renner over at endelig har lyset kommet til Sørlandet?
_________________________________________________________

 

Vi må alle gå i oss selv

26.09.2015 18:59

7988 Snorre Aalberg

Tags:

fordi ryktebørser er ordentlig skumle saker. I juksesaken uttaler hvermannsen seg og det viser seg at ting som skrives på Facebook, på Bridgewinners og på NewinBridge i beste fall er deler av sannheter. Det kan være svært ødeleggende for både enkeltpersoner, par og nasjonslag når det meldes at sånt og sånt kommer til å skje, når det ikke har rot i virkeligheten.

Denne saken startet i sosiale media og utenfor alle offisielle bridgekanaler. Det er og har vært en krevede øvelse. Nå tror jeg tiden er inne for å la myndighetene overta, hvis ikke kan en skade uskyldige personer.

Jeg tar selvkritikk og skal passe på å framover referere fra de offisielle sidene, ikke fra sosiale media.

_______________________________________________________________

« Forrige Neste » 1... 3323 3324 3325 3326 3327 3328 3329 3330 3331 3332 3333 3334 3335 3336 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer