Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120186 treff

Vinnerne sammen med lokale linselus

Vinnerne sammen med lokale linselus

 

Vagt fra WBF

17.09.2015 21:52

7988 Snorre Aalberg

Tags:

World Bridge Federation kom i dag med en pressemelding om juksesaken.



Jeg kan ikke annet enn å si at det var skuffende defensivt. Det er klart at en organisasjon som WBF har andre krav på seg når det gjelder prosedyrer i denne type saker, men det som står i pressemeldingen var nesten "God Jul og Godt Nyttår". "Taking whatever action necessary" betyr alt og ingenting. Det har kommet klare meldinger fra mange hold om tallrike rapporteringer om mistenkelige aksjoner fra de som nå står med buksa rundt anklene. Fram til Boye startet sitt arbeid har "whatever action necessary" ikke resultert i noe som helst.

President Rona "passer på" å fortelle at WBF er forpliktet til å følge lover og regler fastsatt av IOC. Fra det holdet har det skjedd ting som ikke akkurat får oss til å bli trygg på at de riktige beslutningene blir tatt fra øverste hold. Han understreker også de anklaget sin rett til en rettferdig og fair behandling. Det er vi alle enige i, men i pressemeldingen mangler det signaler om en offensiv vilje til å handle kjapt.

Det annonseres en pressekonferanse neste fredag i Chennai. Da håper jeg WBF har mer konkret å komme med. Denne saken har mer enn nok bevis til at WBF kan ta stilling til om noen har jukset eller ikke. Internasjonal toppbridge kan ikke leve med at denne saken blir hengende i lufta.

______________________________________________________________

Yngstemann i turneringen fikk hederlig plassering

Yngstemann i turneringen fikk hederlig plassering

 

Klubbmesterskap

17.09.2015

15 september spilte vi 3 runde av klubbmesterskapet. Det var 16 par som deltok. Ronny og Martin vant, Siri og Helge ble nr 2 og Ernst og Alf Henning ble nr 3. Vi gratulerer.

Klubbmesterskap

Bilder fra årets storturnering

09.09.2015

 Det er lagt ut en del bilder fra storturnering. Disse ligger under Arkiv (Galleri). Link er HER

Bilder fra årets storturnering

Høstturnering - 2. kveld

17.09.2015
Paul og Hallstein suverene i kveld. Vin også til Per Ove og Egil på 2. plass.
Høstturnering - 2. kveld

Høstcupen 2015

09.09.2015

kmlag2010okt_067.jpg21 par deltok 1. spillekveld av Høstcupen 2015 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Almar Olsen - Rolf Jostein Lehn foran Lars Dragland - Jon Petter Arntzen på andre og Tommy Elde -  Arvid Bræck på tredje.

B-pulja ble vunnet av Unn Halvorsen - Fritz Stranda foran Olav Bang - Georg Ellingsen og Jorunn Nordvoll på tredje.

 

Resultater A-pulja, B-pulja 

Høstcupen 2015

Terminliste for Lustraklubbane 2015-2016

17.09.2015

 Trykk på linken oppe på sida.

Terminliste for Lustraklubbane 2015-2016

Halldor og Arnfinn B vant denne uken

09.09.2015

på pene 65,93 men Kolbjørn og KOG var like bak. Reidar og Odd Magne tok siste pallplass på 56,3 mens Edd Robert og Jan Gunnar tok siste poengplass.

Stein leder sammendraget, Arnfinn B har rykket opp til 2.plass like foran Reidar. Halldor jumpet opp til 4.plass mens Tore og Trond holder de neste plassene.

Det er to kvelder igjen og vi håper på en del endringer i løpet av disse to kveldene.

Halldor og Arnfinn B vant denne uken

Hva ønsker Presidenten i Monaco å oppnå?

18.09.2015 08:08

7988 Snorre Aalberg

Tags:

når han kommer med uttalelser som denne: (Du må bla nedover for å finne Allavenas kommentarer)

"I'll certainly not add my voice to this group of furious dogs, I'll send all data to ebl, wbf or acbl, and they will do their job. I may be a sheriff too, but I dont need my photo on first page, nor the title of super heroe and I'm certainly not a self-elected judge"

(Jeg vil definitivt ikke identifisere meg med disse sinna hundene. Jeg ville sendt alle opplysninger til EBL,WBF elelr ACBL, og de vil gjøre jobben sin. Jeg er muligens en sheriff selv, men jeg trenger ikke bilde på forsida, ei heller tittelen Superhet og jeg er definitivt ikke en selvutnevnt dommer)

Hadde det ikke vært for at Boye og hans medhjelpere hadde tatt tak, ville både F/S og F/N spilt høstens VM i Chennai. Det er greit å være uenig i framgangsmåter, men igjen angriper han motivene. Mener han virkelig at Boye har hatt en annet agenda enn å rydde opp i en råtten bridgekultur hos det som forhåpentligvis gjelder et fåtall par? Bør ikke alle, alle være sjeleglade for at dette har kommet fram, uansett om det rammer spillere fra ens eget forbund?

I den samme kommentaren fortsetter han å påstå at Boye måtte ha kjent til at F/S juksa også da de spilte på lag med dem. Først når paret slo han i Spingold, valgte han å ta kampen. Dette er helt utrolige påstander fra den som er president i det monegesiske bridgeforbundet. Med slike holdninger er det ikke rart at juksinga har fått pågå og sannsynligvis bare ville kunne fortsatt om ikke noen hadde vist mot.
___________________________________________________________

« Forrige Neste » 1... 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 3325 3326 3327 3328 3329 3330 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer