Ole Johnny og Øyvind best på onsdagen klubbkveld.
Kretsen kom tilslutt i den heldige situasjonen at vi kunne stille to par til NM Par i Sandefjord 18.- 20. september, mye takket være den økte tilslutningen vi har hatt til KM. Trond Magne Aasheim og Jon Sagbakken er kvalifisert som KM-mestere, mens Espen Paus og Håvard Tørmoen red inn til en populær tredjeplass, og er vårt andre kvalifiserte par.
Løpende resultater fra NM kan du finne HER, spillinga begynner fredags kl. 1000. Det blir også live-vugraph på BBO fra dette tidspunktet, så her er det bare å benke seg!
Jeg har fått til et lite mail-intervju med Espen og Trond Magne, videre kan du lese litt om forventninger og forberedelser. Vi ønsker gutta lykke til!
Koppang BK er i gang med sitt nybegynnerkurs, og kan fortelle om 10 (!) kursister! Flott, og vi ønsker dere lykke til videre, og håper at vi sitter igjen med ihvertfall to spillere etter kurset.
Dere kan lese mer om kurset på Koppang BKs hjemmesider, HER.
September er tradisjonelt en liten dødperiode, forrige tirsdag var vi to bord, denne tirsdagen var vi tre. Utfordringene og hjernetrimmen er den samme, og vi spiller fortsatt to kvelder til på Tune før vi flytter på oss. Fra og med første tirsdag i oktober har vi nytt spillested, hvor vil vi fortelle i løpet av svært kort tid.
Du skal få et lite motspillsproblem fra syds hånd:
Du åpnet 1hj pga den slappe sparbeholdningen (Odd Harald åpner kanskje 1NT på denne?), og vest melder inn 1 spar. Makker støtter til 2 hjerter, mens motparten ikke er til å stoppe før de når 4 spar! Her må det være en del kort i omløp. Makker spiller litt uinspirert hjerterknekt ut, selv om trumf ut kanskje er det beste i lengden? I bordet legges Q, du går på med esset. Spar opp igjen til esset hos spillefører (4-eren fra makker), hjerter til kongen og hjerterstjeling i bordet. Fra bordet kommer nå ruter-10, og hva tenker du nå om motspillet?
« Forrige Neste » 1... 3315 3316 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 3325 3326 3327 3328 ...12019