23 par deltok 1. spillekveld av Høstcupen 2015 i Sortland BK. I A-pulja ble det delt seier mellom Kristian Barstad Ellingsen - Arild Jakobsen og Håkon Arild Bergsrud - Olav Ellingsen. På tredjeplass fulgte Arvid Bræck - Torbjørn Dragland.
B-pulja ble vunnet av Viggo Andreassen - Tord Enevoldsen foran Unn Halvorsen - Fritz Stranda på andre og Torgny Nilsson - Irene Dragland på tredje.
Resultater A-pulja, B-pulja
mellom Torstein og Audun som spilte jevnt med Stein og KOG. Like bak på 3.plass kom Arnfinn B og Jan Gunnar og tok både siste pallplass og poengplass ettersom bare 9 par + singel stilte.
Ingen endringer i sammendraget før siste kveld. Minner om at Berkåk BK starter i klubben 29.september i Rennebu Arbeidsstue.
08.09.2015 22:36
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Av Ragnar Midjo
Hei, Snorre!
La meg først få si at selv om jeg har vært uenig med deg et par ganger på bloggen din, så synes jeg den er interessant å lese. Jeg er nok inn på den daglig.
I helga hadde vi på Steinkjer ei skikkelig storturnering - Steinkjer OPEN, I følge mr. Steinkjer OPEN, Arnstein Nymoen, så hadde hver spiller i snitt over 700 mesterpoeng. Det vil etter hvert komme en fyldig reportasje i BIN.
Nå har jeg imidlertid lyst til å presentere et spill for deg som jeg var involvert i. Jeg er ute etter kommentarer både fra deg og resten av bridge-Norge. Jeg satt vest. La meg først presentere kortene der nord var giver, og ingen i sonen.
* ) Tenkepauser Jeg satt vest og brukte stoppsignal. Jeg tror ingen brukte stopp etter dette. 4 NT ble sannsynligvis alertert. Makker i øst tok en liten tenkepause, (kanskje 15 sek) før han doblet. Syd meldte 5 kløv uten kommentar. Nå burde jeg nok ha meldt 5 spar. Etter pass hos nord, tok makker en tilsvarende tenkepause før han doblet. Pass hos syd og 5 spar hos meg (jeg har ikke motspillstikk). Etter 2 passer doblet syd uten kommentar. Resultatet ble 11 stikk.
Nå begynte motparten å mumle om at det hadde vært en tenkepause, og at jeg ikke hadde lov til å melde. Turneringsleder ble tilkalt, og dommen ble 5 kløv doblet med 13 stikk.
Jeg har spilt bridge i over 50 år og har hatt veldig mye hygge med det Hvis det imidlertid skal bli slik at en ikke skal få love til tenke seg litt om, vil veldig mye av hyggen med dette fantastiske spillet forsvinne.
Dersom motparten hadde ment at det var en uberettiget melding fra meg, burde de ha kommentert tenkepausen før spillet startet. Nå synes jeg de bruker pose og sekk-prinsippet: "Vi dobler og satser på bet, men hvis det ikke blir bet, sier vi at det var en lang? tenkepause."
Som sagt hadde det vært interessant å få noen kommentarer på dette.
I alle fall får du ha lykke til i parfinalen.
mvh Ragnar Midjo, Steinkjer BK ____________________________________________________ Hva mener dere? ___________________________________________________
Tirsdagens spille kveld var det 4 1/2 bord, det ble tett i toppen, vinner ble Jens Ivar - Bjørn Torgeir med 66 % på andre plass fulgte Halvard - Helge med 65,3% og tredje plass til Ingvar- Eilert med 61,1%, vi gratulerer alle med et flott resultat.
Turneringen etter 4 kvelder er som følger: jens-bjørn 239,6%, Ingvar -Eilert 229,7 , Halvard-Helge 214,4 her er det par som ikke har alle kvelder enda og vi skal legge inn 2 stryk etter hvert så, listen kan fort endres.
Kveldens resultater er forsåvidt klare, men jeg synes de ser noe merkelig ut, så jeg vil sjekke dem manuelt i morgen før jeg sender rapport, orker ikke mer i kveld... Ikke så rart at Liv og Per har over 70%, men at vi har over middels stiller jeg meg tvilende til, Fint om dere sjekker resultatene og gir tilbakemelding når dere finner feil.
Da nærmer NM Par finalen seg med stormskritt. For alle som er interessert så er det bare å møte på Komplett.no Arena (inne 2. etasje!) og se.
Tidsskjema og info finner dere her, og Resultater kommer fortløpende her. Det blir også direkteføringer på BBO, link til sendeskjema kommer her!
16.09.2015 14:49
Av Nils Kvangraven
Hei Snurr
Jeg driver og oppdaterer den nye sida til Kristiansand BK og da har jeg hentet mye historikk fra de sidene du skreiv den gang. Her er en kopi av noe du la ut for litt over to år siden. mvh Nils _______________________________________________________
Finn Erik Berg - Lars Håvard Gran tok en sikker seier da Høstturneringen startet opp tirsdag. Vidar Sund - Ludvig Guldal gikk seirende ut av tvekampen mot Rger Olafsen - Vibeke Hellner i kampen om å bli nest best. Disse tre parene var de eneste som kom over middels! Trykk her for å komme direkte til omgangen.
« Forrige Neste » 1... 3312 3313 3314 3315 3316 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 3324 3325 ...12019