15.09.2015 17:20
7988 Snorre Aalberg
Tags:
I en uttalelse fra presidenten i det monegesiske bridgeforbundet, Jean Charles Allavena. Slik jeg leser kritikken hans, så går den ikke bare på juksesaken i seg selv, men også på Boye sin framgangsmåte med å bruke sosiale media til å prosedere. Allavena mener at det er rått parti når en hel bridgeverden går til frontalangrep på navngitte personer, uten at de har mulighet til å forsvare seg. Boye kontaktet Allavena for noen dager siden, men Allavena antyder at han ble utsatt for et utilbørlig press der Fantoni - Nunes først måtte sende ut en pressemelding der de innrømmet å ha jukset, pluss at forbundet i Monaco måtte trekke laget fra VM i India. Hvis ikke dette skjedde, ville Boye publisere hele saken i sosiale media. (noe som er gjort) Allavene mer enn antyder at dette er gamle ville vestens lover og at normale demokratiske spilleregler ikke er fulgt. Det sterkeste personlige angrepet på Boye er når Allavena sier at "Hvorfor gjorde ikke Mr. Brogeland noe i etterkant av Cavendish i 2012 da F/S ikke fikk spille neste års turnering på grunn av rykter om juks? Brogeland inngitt derimot rett etterpå et samarbeid med israelerne om å spille for Schwartz. Da var business viktigere enn etikk" Presidenten ser alvoret i saken og meddeler i samme uttalelse at Fantoni - Nunes ikke spiller for Monaco før saken har fått en dom. Det betyr at de ikke stiller i VM i Chennai. Jeg kunne sagt mye om dette, men overlater til den enkelte av dere lesere å mene. Det er i alle fall et kraftig angrep mot Boye, både det som går på strategi og hans integritet.
Boye har kommet med et tilsvar og DET LESER DU HER.
______________________________________________________
07.09.2015 22:37
Det er mer enn en som har sagt at "det er ikke ofte vi er enige med deg i dine meldekonklusjoner, Snurr", men her har jeg de fleste med meg, håper jeg? I bridge skal en noen ganger lytte like mye til meldinger som IKKE ble avgitt, som de som ble meldt. Dette er et slikt tilfelle og Mathias Beyer har selvsagt helt rett når han sier at "Makker hadde meldt Blackwood for lenge siden hvis han hadde tålt svaret ett ess. Derfor er det opplagt å gå ned i 5kl med denne hånda". Noe av det verste jeg hører ved bridgebordet er at "Vi kunne ikke stoppe i 5kl fordi 3NT var bedre. Jeg visste det ikke sto slem". I parturnering teller alle spillene like mye og det er viktig å minimalisere de dårlige spillene. 25% er bedre enn en bånn. Når vi vinner eller taper en turnering med 2 poeng, er det ingen som spør i hvilke spill poengene enten ble vunnet eller tapt. Makker ville gått ned i 4NT over 4kl med f.eks DKnx x KKn EKD109xxx så når han cuebidder både ruter og spar, men ikke går i Blackwood har han f.eks KDx x Kx EKD10xxxx Hvilke to ess som helst holder til en spillbar slem. Tre ess gir tretten stikk i NT. _____________________________________________
og for Morten og Arild startet året veldig bra med 71% score. Det ble selvfølgelig utklassing foran Ivar og Runar.
Ellers er nå årsbarometeret oppdatert og den viser det at de gamle er eldst. På lista er det Eivind, Ivar og Arvid først. Dog er det et unntak der Runar har plassert seg på 3 plass. Hele lista kan du selv se her.
Siste nytt i den store juksesaken er at Israel har trukket seg fra VM (de jukset i kvalikken) Så dermed er et delmål for Boye klart da Sverige overtok plassen. Hovedmålet hans (med unntak av å dømme Isrelerne for juks) er at de store bridgeforbundene skal få et system der juksere kan meldes inn og få en retferdig behandling. Desverre er det ikke dette i dag. Så det er fortsatt en lang vei å gå for Boye, men det er hyggelig at alle de Nordiske forbundene, med Norge i spissen, nå setter press på det Europeiske Forbundet og krever handling. Samtidig sier Boye at det vil komme mer, vi er langt fra ferdig! Hva han mener med det er usikkert, men det KAN komme flere bevis mot andre juksere. Det er nok noen som er litt skjelven for tiden...vi får vente å se..spekulasjonene rundt omkring i verden er ihvertfall store... Vel, tilbake til det lokale trygge omgivelsene;
Det er satt opp et Styremøte til mandagen. På sakslista er bl.a. terminliste og nytt kurs. Vi kommer tilbake til dette neste uke.
PS: BEGYNN REKRUTERINGEN til bridgekurset allerede nå!
Vel møtt til mandagen !
Fra å være suverent sist forrige spillekveld, tok far og sønn Biesmans revansje og gikk helt til topps andre kveld. Rusten etter flere måneder spillefri ble raskt pusset bort.
Vi ønsker Mari Hope velkommen i klubben. Nye fjes tar vi imot med åpne armer.
Vi spiller turnering over 5 kvelder med en strykkveld.
07.09.2015 22:50
For det første endrer tidene seg i bridge. Jeg er ikke den som følger mest med, så overføringen etter motpartens opplysende doblinger har jeg bare lest om. Det høres fornuftig ut og jeg skal forklare prinisppene senere. I gamle dager redoblet alle med denne hånda. Når vi støttet sparen etterpå, visste makker at en hadde ca. 10hp og trekort støtte. Det hadde gått bra i dette spillet også, om ikke makker hadde meldt 2sp. Jeg skjønner ikke helt hva som er så galt, fordi vi kan ofte ta motparten i alle farger. Nord i minor/NT og syd i hjerter. Hadde makker doblet 2hj, hadde nordstått med så det suser. 2kl/2ru hadde nord doblet selv. Jeg er enig i at nord har mesteparten av skylden. Makker kan vanskelig forestille seg tre spar etter dette meldingsforløpet, så derfor burde han tatt ansvar selv og meldt 4sp, tror jeg. Den tredje trumfen gjør at syds hånd blir mye sterkene. To ganger spar ut hvis makker har f.eks DKn,xx,DKnxxx,KDx, gjør at selv 3sp vil fort gå beit. ______________________________________________________________________
Resultat mandag den 07.09.15.
« Forrige Neste » 1... 3310 3311 3312 3313 3314 3315 3316 3317 3318 3319 3320 3321 3322 3323 ...12019