Stangeturneringen 2015.
Lørdag 17. oktober 2015 i bridgekjellern på Tingvold, maks 1. spiller pr. par kan ha over 100 MP. 15 runder a 3 spill, spillestart kl. 10:00 ferdig ca 17:00.
22 par påmeldt
Startkontingent kr. 250,- pr spiller, kretspoeng
06.09.2015 22:02
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Boye Brogeland kjemper for tida for at bridge skal være et rent spill uten juks.
Det er en del kostnader knyttet til denne prosessen. Brogelands bridgemagasin Bridge i Norge (BIN) tar kostnadene med denne saken. Om du ønsker å støtte Boye i kampen mot juks er det beste du kan gjøre å tegne abonnement på hans magasin.
I BIN vil også saken dekkes fyldig, så om du ønsker å holde deg oppdatert vil du ha mulighet til det som abonnent.
Se BINs hjemmeside for mer informasjon.
Et årsabonnement koster kroner 480 og gir deg seks fyldige utgivelser med et bredt spekter av bridgestoff.
Det har ikke kommet noen innspill på månedens medlem verken i juli eller august, men jeg velger meg Jan P som månedens medlem i sommer. Jan sørger for at vi kan spille bridge ikke bare på de aller fleste tirsdagene sommeren igjennom, men også tirsdagene resten av året. Og ikke bare tirsdagene i Fredrikstad, men også på mandager i Gressvik og onsdager i Råde, og til og med som "stand-in" på torsdager har Jan vært i ilden.
Vi som "bare" spiller bridge tar mye for gitt, og er i tillegg raske til å kritisere når det en gang i mellom ikke "går på skinner". Det er flere ildsjeler som kan takkes for innsatsen, men denne gangen var det Jan P! Takk for flott innsats Jan
Me startar oppatt spelinga måndag 28. september kl. 18.30 på Håbakken.
14.09.2015 16:21
i en telefonsamtale i dag formiddag.
For dere som ikke har fått med den store, store nyheten: Verden to høyest rangerte bridgespillere, Claudio Nunes og Fulvio Fantoni, er anklaget for juks i samme kategori som Lotan Fisher og Ron Schwartz. Denne gangen handler det ikke om hvordan de plasserer mappa på bordet når trauet fjernes, men hvordan de legger det utspilte kortet på bordet.
Dette kan kanskje høres ut som ikke all verdens informasjon, men det er forskjellen på å kjøre traktor og Ferrari. Vet du om makkers honnør(er) er i utspillsfargen eller ikke, kan du trekke dramatisk andre konklusjoner i motspillet. Det samme om du vet om makker har en singelton Jeg ringte Geir i formiddag og det var en betuttet trønder på tråden. Geir fortalte at han hadde vært i kontakt med Boye de siste dagene og ukene, så selve anklagene var han kjent med. "Dette hadde jeg i min villeste fantasi ikke forestilt meg og at det er spillere på mitt eget lag over en årrekke, gjør saken bare enda tristere. Jeg hadde ingen mistanker mot dem". Dette vil få dramatiske konsekvenser for Geir, Tor og lag Zimmermann. "Jeg kan ikke være veldig konkret akkurat nå, men Pierre (Zimmermann) komme med en uttalelse snart. Likevel kan jeg si så mye som at det er over og ut for Fantoni - Nunes. Bevisene er utvetydige". Når jeg spør om hva dette vil si for det kommende VM i Chennai, sier ikke Geir direkte at Monaco kommer til å trekke seg, men jeg forstod på han at det var bare et tidsspørsmål før de sier fra seg plassen. "Juridisk kan vi sikkert stille med et nytt tredjepar, men det kan jeg ikke tenke meg at vi gjør. Skal vi til India, blir det med all sannsynlighet Transnationals. Vi skal spille i Frankrike i helga og da stiller vi med to par. Meg - Tor - Zimmermann - Moulton" Geir har ikke rukket å tenke hva dette har å si i et historisk perspektiv. "Jeg vet ikke hva vi skal gjøre i forhold de de seirene vi har tatt. Vi må vente på hva Pierre Zimmermann sier og gjør. Om han søksøker italienerne eller ikke, vet jeg heller ikke", sier Geir. Hva handler dette om? Det er mange som har hjulpet Boye med å gå gjennom opptak fra kamper som er spilt og i dag slapp Kit Woolsey sin artikkel der han går igjennom 85 spill fra EM i 2014. I 82 av dem stemmer teorien med at retningen på det utspilte kortet sier noe om honnør eller ikke i utspillsfargen, pluss om utspilleren har en singelton. LES HELE ARTIKKELEN HER.
Mer kommer... _____________________________________________________
Suveren seier til Kippes Anglesmed Håkon Kippe, Tor Eivind Grude, Bodil Nyheim Øigarden og Liv Marit Grude
Sølv til OppoverBakke med Anton og spillerne Christian Bakke, Anders Holmen Gundersen, Thomas Herstad og Arnstein Nymoen.
Den siste pallplassen gikk til Sverige og Storsjøbygden med Morgan Svensson, Bosse Sundet, Olle Axne og Leif Trapp.
Vi gratulerer.
- Resultater
Da er resultatene kommet inn.
http://bridge.no/var/ruter/html/9901/2015-09-01.htm
Neste simultan er tirsdag 29/9
Påmelding kveld 12
Ja, da er vi endelig kommet igang med ny sesong. Ikke det store oppmøte sist torsdag, 5 par, men har allerede fått beskjed om at 2 par til stiller til start førstkommende torsdag, og da starter vi også på en klubbturnering som går over 5 kvelder. Vi har plass til enda flere par, så møt opp folkens. Litt problemer med "Ruter", men rekkefølgen er riktig og scoren sånn noen lunde.
Sandnessjømeistrar 2015 vart Per Helge Hansen & Asgeir Aas.
« Forrige Neste » 1... 3307 3308 3309 3310 3311 3312 3313 3314 3315 3316 3317 3318 3319 3320 ...12019