Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120186 treff

Jeg lurer på hvordan Sven hadde dømt her?

05.12.2013

 

Dealer:

♠

A9

 

 

West

North

East

South

South

♥

AKQ65

 

 

-

-

-

1♣

Both vul

♦

AK

 

 

pass

2♥

pass

2♠

 

 

♣

Q1054

 

 

pass

3♣

pass

3♥

♠

KQ108

 

♠

76542

pass

4NT

pass

7♦

♥

J1097

♥

8

dbl

all pass

 

 

♦

Q10

♦

J9

 

 

 

 

♣

KJ8

♣

987632

 

 

 

 

 

 

♠

J3

 

 

 

 

 

 

 

 

♥

432

 

 

 

 

 

 

 

 

♦

8765432

 

 

 

 

 

 

 

 

♣

A

           

Jeg spilte med en fersk spiller, og meldingsforløpet gikk som over.

Vest begynte med spar K. Stakk i Nord. Tok for AK i ruter, spilte meg inn på kløver A. Tok all ruteren og Vest ble trippel skviset, skal holde kløver K, 4 hjerter og Spar K.

De synes at meldingsforløpet var litt rart og ba om en forklaring.

Syd svarte da, at han var blitt bedt om å melde det han hadde.

1 kløver, 2 spar, 3hjerter og 7 ruter.  

 

Sven har kommet med et tilsvar på hvordan han hadde vurdert dette.

Hvis nybegynneren virkelig klarte å gjennomføre denne skvisen og holde regning med hvilke kort kan skulle kaste i sluttspillet ville han sett meget forvirret ut. Det var han tydeligvis ikke.

Derfor regner med at du byttet plass med spillefører etter meldingsforløpet og spilte hans kort.

Dette er en uregelmessighet som kvalifiserer til prosedyrestraff.

 

Bortsett fra det? Nei, er det noen andre uregelmessigheter her?

 

 

Ellers kjenner jeg temaet fra en annen historie:

Syd - Vest - Nord - Øst

4Kl - pass - pass - dobler

4Ru - dobler - pass - pass

4Hj - pass - pass - dobler

"Og så har jeg single spar"!

 

Jeg lurer på hvordan Sven hadde dømt her?

Det har stoppa litt opp i USA

Juleturneringa 2013

05.12.2013

 

 

Turnering over 4 kvelder i julestria med avslutning 17. desember

Enkeltresultater: 26.11 3.12     10.12

 

I sammendraget

 

 

Juleturneringa 2013

Siden sist

05.12.2013
KM lag 6-runde. Flotte resultater for våre lag i denne runden, og kraftige byks oppover resultatlisten. Lag Lie vant 17,62-2,38 mot Tempo Halden og rykket fra 8 til 3 plass. Lag Rasmussen vant enda klarere med 19,36-0,64 mot Askim og klatret fra 9 til 4 plass. Ingen av lagene er allikevel på trygg grunn. Få poeng skiller til nedrykk mens det nå er 8 poeng opp til 2 plassen. Fryktelig jevnt med andre ord, og full skjerping må til i de 3 siste rundene som avvikles på nyåret. Resultater m/ butler for alle puljer finner du på kretsens hjemmeside (link oppe på siden) NM for klubblag. Nær sagt som vanlig ble det ingen suksess for våre faste klubbspillere i denne turneringen. Arne og Olav, Simon og Rolf røk ut etter klart tap mot gamle travere på Bridgekameratene 1 (en forferdelig kam hvor 4 spill svingte over 50 IMP) og knepen seier mot Ås. Lag Lie (Bronken- Haraldsen, Frivåg – Lie) røyk ut etter en trelagskamp på et utested i Oslo hvor det samtidig ble arrangert et eller annet jubileum. Festlighetene ble for mye for våre som tapte klart mot Kolbotn og Norrøna som begge er videre til 3-runde. Gratulerer til Kolbotn. Vi må igjen trøste oss med Siv & co som stiller det samme laget som i fjor hvor de gjorde en flott innsats i finalen. Finaleplassen gav fribillett til 3 runde hvor de møter et lag fra Jessheim. Vi ønsker lykke til og håper på finale også til sommeren. Resultater for 1 og 2 runde samt trekning til 3 runde finner du på NBF sin hjemmeside (link til venstre på siden) Rolf
Siden sist

Julebridge i Ølen og i Haugesund

05.12.2013

Tradisjonen tro blir det bridge i romjula også i år. Ølen BK arrangerer turnering i Ølen Helsehus 27.12, mens det blir spilling på Astrics i Haugesund 29.12.
Innbydelse til Ølen.                         Innbydelse Haugesund.

 

Julebridge i Ølen og i Haugesund

IMP Across - 4. kveld

05.12.2013
Willy og Thorleif suveren i kveld! Klikk "resultater" for å se hvordan det gikk med oss andre. Neste kveld er 5. og siste kveld i denne turneringen. Vi har juleavslutning 19. desember. "Mamma" har lovet god oppvartning så det er bare å møte opp :)
IMP Across - 4. kveld

Haust 5

05.12.2013

Siste kveld i haustturneringa vunne av Jon og Ernst.

Samanlagt vann Hans H og Stig Rune etter ein sterk sluttspurt.

Heile lista her :var/fckeditor/klubber/file/1532%20Gaupne/Haust%202013(3).pdf

PS!! I kveld var Stig Rune einig med Hans H om ein melding!!!

Haust 5

Ny nyhetsartikkel

05.12.2013

Medlemskontingent 2014

A medlemmer kr. 350,-

B medlemmer kr. 200,- Må da være A-medlem i en annen klubb

Kursmedlemmer kr. 0,-

 

Merk innbetalingen med navn

 

Settes inn på konto 1813 22 37 901

 

Ny nyhetsartikkel

Nelson Mandela, i dyp respekt..

Bernt Ivar og Olav vant Julecupen

05.12.2013

 

 Det ble en overlegen seier. Mens i B-gruppen var det jevnere hvor Fredrik og Tor Jørgen seiret foran B-vinnerene fra Høst3, Arne og Rolf som nå spiller jevnt og godt.

Plass Sum Navn 2.kv 1.kv
1 127,6 Olav Førde - Bernt Ivar Amundsen 63,0 64,6
2 115,7 Roger Olafsen-Tom Hoel/Vibeke Hellner 56,5 59,2
3 113,0 Th. Willoch -Elias Græger/A.Aarøe 55,8 57,3
4 112,6 Harald Skretting - Lars Urholt 53,2 59,4
5 106,4 Tom Gabrielsen-Henrik Lund/Thoralf Olsen 57,5 48,9
B-gruppen:        
1 106,7 Fredrik Borchsenius - Tor Jørgen Svendsen 40,1 66,6
2 103,0 Arne Skorpen - Rolf Stigum 53,0 50,0
3 101,5 Audun Røneid - Heidi Røneid 50,2 51,3
4 97,6 Patricia Torsvik - Tor-Håkon Torsvik 43,7 53,9

For videre rekkefølge se her>>>

 

Bernt Ivar og Olav vant Julecupen

« Forrige Neste » 1... 3296 3297 3298 3299 3300 3301 3302 3303 3304 3305 3306 3307 3308 3309 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer