29.06.2015 21:43
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Jeg fikk sett en del av den første sesjonen av kampen mellom norsk/svenske GUTS.COM og svensk/amerikanske FULL HOUSE i kvartfinalen. Det var lovende takter av de norske og ledelse med 41-32. For de andre to norske eller halvnorske lagene så det mørkere ut. CASINO FLOOR (Thomas & Hoffa) r hadde fått bank av Zimmermann, mens LILLEBALUBA (MO BK) lå godt bak sin motstander. I andre sesjon gikk det ikke så bra for Pernille LIndaas og venner. FULL HOUSE ble for sterke og derfor hasta la vista eller "takk og farvel" som de ikke fullt så språkmektige ville sagt. Her er resultatene.
______________________________________________________________________________________
06.07.2015 21:51
Tags: Em 2015
Trykk på bildet
29.06.2015 21:54
Norsk Bridgeforbund bestemte tidlig at beste norske lag i EM ville få tittelen "NORGESMESTER". Jeg har ikke sett regler, men antar at det må være kun norske spillere på laget og da var det LILLEBALUBA som kom lengst. De kom til kvartfinalen og ble dermed nr.5 i Europamesterskapet. Vi gratulerer!! (Er det andre regler som gjelder, er det fint om noen oppklarer. Jeg forstod at det selv i Tromsø var diskusjoner om hvem som ble Norgesmester (??!). Kanskje en ide at de som bestemte av beste norske lag/par i EM skal bli Norgesmester, samtidig hadde tenkt gjennom scenarier som ville dukke opp? Håper slike ting er klar til neste turnering er ferdig. Dette bildet er fra 2012, men jeg regner med Norgesmestrene har holdt seg godt siden den gang. Fv: Gerd Marit Harding, Helge Stanghelle, Anne Irene Bogen og Frank Bogen. Håkon Bogen spilte også på laget.
...grunnen til det er selvfølgelig EM som spilles i tromsø. Det har gått 8 bord live på BBO hver dag og man kan lese mer om dette på:
Snorres blogg -som til tider skriver LIVE
Kvangraven.no -som skriver om sine egne og andres opplevelser.
Bridge1.no som skriver om spill og historier -både nytt og gammel.
Det var kun 4 bord idag og Eivind og Arvid dro i land kvelden.
Jeg hadde gleden av å spille nok engang med Ivar, noe som utgjorde sølvplass. Vi kom i en 3 NT der jeg (med mye hjelp) kom i en sluttposs som jeg hadde lest om på nettet i helgen...
29.06.2015 22:07
ved GAMMA GRAFISK med Turid BONES, Vegard BREKKE, Ellen KJÆR og Geir Egil BERGHEIM og MOSTINGAN ( Hege Charlotte FABER, Kjell Ove HELMERSEN, Finn . NICOLAYSEN, Sissel SNEVE og Ola RONNING . Jeg vet ikke om de får Norgesmestertittel, men tror ikke. (Beklager MASSE at jeg ikke fikk med meg at "Mostingan" var et norsk lag. Det burde jeg abslutt klart) De lagene som var slått ut i Mixlag kunne fortsette med en 50 spills Board-A-Match lagkamp. To spill i runden og hvert spill ble scoret 2-0/1-1, uavhengig av hvor stor differanse det var på de to lagene sitt resultat . Slike turneringer blir alltid svært jevne og det samme skjedde denne gangen også.
RESULTATER - 15 beste
1 SANBORN 64.00 2 GAMMA GRAFISK 62.40 MOSTINGAN 62.40 4 GRAIZER 61.00 5 KIBE 60.40 6 BEIJING TRINERGY 60.00 7 ROSENTHAL 59.20 8 ALZADA 58.40 9 BADGER 56.40 TAKK 56.40 SJODAL 56.40 12 SOLHEIM 55.60 13 MAHAFFEY 55.40 14 SILVERFOX 54.40 YABBIES 54.40 Her er vinnerne, Lag Sandborn.
06.07.2015 22:40
Ikke mindre enn 78 lag stilte til start i det som noen kunne brukt som hviledag før EM par. Vi bridgespillere tenker ikke særlig på kroppslige behov, så hvile, mat og nok drikke er det ikke mange som tenker på. (selv om det med drikke sikkert kan diskuteres. Det er mye B-vitaminer i øl har jeg hørt) Espen Lindqvist og Boye Brogleland lyktes ikke med sponsorlaget Mahaffey i åpent lag, men slo tilbake i dag. I morgen (tirsdag) er det finale for damer og senior lag, mens semifinalene spilles over 4 x 14 spill i åpen klasse. En haug med par starter parkvalifiseringer i alle tre klasser. Jeg ahr ikke helt oversikt over hvor mange som går videre til Semifinalene. Det er ikke mindre enn 250 spill som står på programmet før vinneren av ÅPENT EM PAR skal kåres. Det er CarryOver mellom sesjonen, så denne gangen kan dere ikke klage over "feil" vinner. Her kan alle ta ansvar for egen skjebne. 222 påmeldte par RESULTATER BAM (virker ikke alltid)
Etter de fire første kveldene i sommerbridgen er stillingen slik blandt de beste:
Sammenlagt teller de tre beste resultatene med forskjellige makkere. Alle detaljer finnes her>>>. Sommerbridgen tar pause hele juli, så neste spillekveld blir 6. august.
29.06.2015 22:18
Reglene for hva som skjer etter de første 50 spillene i morgen (tirsdag) er slik (i følge bulletinen).
Det vil være CarryOver fra kvalifisering til semifinale og fra semifinale til finale. Detaljer der har jeg ikke 100% klart for meg. ___________________________________________________________________
på Øveregga i Soknedal lørdag og vant 5 poeng foran Tore mens storfavorittene Jøran og Arnfinn tok de neste plassene. Håvard viste også fin form da han kom på 5.plass. Det deltok 20 meget trivelige spillere denne gangen.
« Forrige Neste » 1... 3236 3237 3238 3239 3240 3241 3242 3243 3244 3245 3246 3247 3248 3249 ...12019