05.07.2015 20:41
7988 Snorre Aalberg
Tags:
med CAPTAINS MEETING rett etter spillinga var ferdig. Jeg var tilstede og det var dessverre lite norsk språk å høre i alle fall i åpen klassen. Kun ett lag med bare nordmenn, men det er nordmenn på flere av lagene. I dameklassen var tre tre norske lag, mens i senior hele tre av fire.
Trekkinga. DAMEKLASSEN: Polen - Cameron Heskje - Baker China Open - www.Guts.com Gunsmoke - Nederland GUTS.COM har hatt en flott uke så langt Åpen klasse: Orange W - Lazer Hungary - Slufsa Monaco - Noralia Rosenthal - DeBotton 10CC - Ventin Levine - McAllister Vitas - Vinagurra Det er norske spillere på Slufsa (4), Monaco (2), Noralia (2) og DeBotton (2)
Vicky starter allerede den 4 juli. Da skal hun spille EM Lag for damer. Denne går fra 4- til 7 juli. Med seg på laget har hun Liv Marit Grude, Bodil Nyheim Øigarden og Maria Dam Mortensen fra Danmark.
Dette er et meget godt lag som skal bli spennende å følge.
Så starter hun opp igjen med EM par for damer,(start 7 juli etttermidag til 9 ) her skal hun spille med Rosaline Barendregt fra Nederland.
Magne skal spille EM open par sammen ved Henning Ødegaarden. Denne går fra 7 juli til 11. Her er det kvalifisering 7 og 8. Den 9 spilles den en a og b pulje.De over middels spiller i a puljen de andre i b puljen. De dårligste parene i a puljen ryker ut mens de beste i b puljen får spilleFinalen som er på 52 par og går fra 12 til 13.(jeg har alt bestilt fly hjem den 10 )
De får en lang reise Magne og Henning for de skal kjøre bil frem og tilbake.
Jeg måtte bare få oppleve dette en gang og skal spille EM Open sammen med Helge Larsen fra Bergen. Det samme skal Ronny og Kai også spille.
Her vil ett brett stå over bordet så vi får ikke se makkerene våre.
Det er fortsatt mulig å melde seg på til turneringene. Jeg har fått enerom på Thon Hotell Tromsø til 300 kr natta med frokost. Dobbeltrom koster 450 så det er billig å bo der.
For dere som er hjemme kan dere følge turneringene på BBO.
SJ
05.07.2015 22:44
Tags: EM 2015
Det var Per Erik Austberg som ønsket å innstille makker Jan Tore Berg til premie for årets dummeste påfunn. Det er å bemerke at da PIL tok kontakt med meg, hadde Jan Tore allerede selv fortalt om spilllet, så selvinnsikt har han i alle fall. For å skjønne poenget med spillet, må du se for seg hvordan skjermen er plassert. De står plassert på skrå slik du ser over. Syd og vest sitter på samme side og ser hverandre. De andre to spillerne ser ikke hva som skjer på deres side. Før Jan Tore rekker å bestemme seg for hvor mange ruter han skal melde, har vest lagt 4sp på bordet. Ikke akkurat noen undermelding, men det kan ikke Jan Tore vite. Han bestemmer seg for å late som han har gode kort, for på den måten kanskje å få spille 5ru udobla. Derfor melder han 4sp (!). Nå våkner vest og spør hva 4sp betyr. Jan Tore må svare som sant er at det viser kortfarge i spar og ruterstøtte. Vest hopper til 6sp! Den fikk han spille og kappa greit spardamen gjennom sperremelderen for +980. Jeg håper for guds skyld at dette spillet ikke var avgjørende for at ABAX ikke gikk videre fra grunnspillet. _________________________________________________________________________
Resultatservice frå Tomsø her:
Resultatside
Ungdoms EM, lag
05.07.2015 23:08
Dette spillet har jeg fått av bronsemedaljistene fra BAANNBRIDGE. Hvem som første kortene fikk jeg rett og slett ikke med meg, men jeg tror det var Espen Larsen. Nord åpnet med 1kl og øst gikk inn med en sperremelding i spar. Nå ga ikke syd seg før 7ruter. Vest spilte ut spar 8, norske utspill. Esset vant, så to ganger trumf og kløverkapp. Hjem på trumf og så all trumfen unntatt den siste. Stillingen er: Så kommer den siste trumfen og vest må kaste seg ned til singel hjerterkonge. Bordet kaster et svart kort. Øst har enda ikke noen problemer og kaster f.eks en spar. Nå kløver til kapp og kløver ess. Øst kan gi opp en hjerter på den første, men så er det slutt. Enten vinner E4 i hjerter de to siste ellers blir spar 6 er vinner. Du ser sikkert at vest beiter med å spille ut spar to og ikke åtteren. Da kan han holde Kxx i kløver og spar åtte i diagramposisjonen. Øst kan gi opp sparen og holde Kn10 i hjerter. ____________________________________________________________-
05.07.2015 23:35
Ved de fleste bord åpnet nord med 1NT og syd meldte 2ru, overføring. Den doblet vest og så kom nord i 3NT. Utspill ruter 2, norske utspill. Nord stakk ruterdame med esset og spilte hjerterknekt som har fikk for. Mer hjerter til konge og ess før hjerter 9 godspilte fargen. Vest kom inn og fortsatt med en sleip ruter 4. Hva gjør nord med den? Øst har tre stykker og er det 1072 eller 1052 skal han legge liten og fargen er blokkert. Har han 872 eller 752 må spillefører opp på nieren. Tøft motspill av vest, men Steingrim Ovesen hadde ingen problemer med å klaske i nieren og notere 10 stikk. Ser du hva vest kunne gjort for å gjøre ting enda verre? Jo, ruterkongen første gang. Når han så spiller den lille etterpå, vil nord med all sannsynlighet plassere øst med D82, D72 eller D53. Han legger liten for å blokkere fargen, men vips så blir det en beit. Sikkert ikke mulig i praktisk bridge. I alle fall ikke uten å tenke så mye at han avslører seg. Kanskje er heller ikke K108xx god nok ruter til å doble overføringen? _________________________________________________________
06.07.2015 09:36
Man kan sikkert diskutere stilen min her på bloggen, men jeg håper å bli trodd på at alt (nesten) fra min side er gjort med et smil om munnen. I en artikkel for minst et år siden roste jeg Asbjørn Kindsbekken for en spilleføring på BBO, men i bildeteksten hadde jeg sagt noe som dette. "Kindsbekken, kjent som en middelmådig norsk førstedivisjonsspiller, omtrent på mitt eget nivå". I går traff jeg han og makker Roar Voll i kantina etter kvalifiseringen til Åpent lag. Laget deres, ABAX, hadde røket ut med liten margin og jeg spurte hvordan det føles. Asbjørn var kjapt framme med svaret. "Vi er egentlig ganske førnøyd. Middelmådige norske førstedivisjonsspillere kan vel strengt tatt ikke forvente mer."
27.06.2015 22:15
Jeg skriver på en dårlig PC i Kroatia, men kjenner likevel at det verker litt. Skulle mer enn gjerne vært i Ishavsbyen, fordi det ser veldig flott ut så langt. På mandag kveld kommer de første skikkelige artiklene mine, så jeg håper du følger med da. Jeg setter STOR pris på innspill, kommentarer, bilder, spill, historier og hva det nå måtte være, og lover å publisere det som kommer fra dere. MIXLAG www.guts.com
er halvveis i kvalifiseringa og i morgen omtrent kl 19.30 er det klar hvilke 16 lag som får spill "Round of 16" på mandag. Foreløpig er dette de som ligger an til å få være med videre, men det blir helt sikkert forandringer. Jeg er ikke 100% sikkert, men mener i alle fall at det er norske spillere på lag 1 - 4 - 5 - 9 - 12 -15. De eneste "reine" norske lagene er "Lillebaluba" og "I siste eliten". Resultatlinker finner du i menyen til høyre. Der vil det komme mer etter hvert. Aller best start for Lise Blågestad, Jørn Arild Ringseth, Peter Fredin og Pernille Lindaas. Vi venter på mer!!
06.07.2015 10:20
Det var kun et "reint" norsk lag videre i Åpen klasse, så da kan vi allerede nå gratulere lag SLUFSA med tittelen. * Olav Arve Høyem, Børre Lund, Ole Berset og Aksel Hornslien ________________________________________________________________________________
« Forrige Neste » 1... 3233 3234 3235 3236 3237 3238 3239 3240 3241 3242 3243 3244 3245 3246 ...12019