gratulererer til Halgeir og Halvard som van A-puljen og gratulerer til Erik og Kari som vant B-puljen
04.07.2015 18:48
7988 Snorre Aalberg
Tags: EM 2015
Lise Blågestad og Ranja Sivertsvik Jon Sveindal og Arild Rasmussen på BBO i femte runde Alltid mye folk rundt Tor og Geir, selv om de ikke er helt i teten (enda) Israels stjernespiller, Lothan Fisher. Børre Lund og Ole Berseth
Det var ikke spilling 16. juni.
23. juni var det 2 bord, et av dem utendørs.
Bøjrg og Eivind vant foran Bjarne og Arne.
Neste tirsdag blir det også spilling, men når noen reiser til EM i begynnelsen av juli og andre tar ferie avlyser vi første tirsdag i juli.
Vi anbefaler mandagskveldene på Leknes.
Generalforsamlingen er utsatt til høsten da formannen er redd for å bli kastet.
04.07.2015 19:18
Hvordan har dere det? Jeg har snakket med mange deltakere i løpet av dagen og tilbakemeldingene er stort sett de samme. Det arrangementtekniske er upåklagelig og turneringnene går smertefritt. Selve spilllehallen er også flott, høyt under taket og god plass mellom bordene. Det var kaldt de første dagene, men det er ikke noe problem lenger. De fleste klagene på temperaturen under mix kom fra spanske og italienske spillere, så en trenger ikke å være rakettforsker for å skjønne noe av problemet. Servering og kantine har jeg heller ikke hørt annet enn positivt om. Resultatservice er annerledes enn de vi er vant med, men det funker. Ingen får spillstensiler og slipper, men de som ønsker kan gå til printere som er plassert sentralt, dra adgangskortet og få utskrifter av sine spill med resultater. Vi norske savner BUTLER, men det er visst ikke alle utlendinger som er like opptatt av den. Det flere kommentere er at det er liksom ikke så mye "stil" over lokalene. Toaletter er sånn som en finner på festivaler for ungdom og når en kommer til Mackhallen, får en liksom en bakgårdsfølelse. Jeg vet ikke om dette er viktige ting, men dere deltakere er litt rare også. Det skal være så billig som mulig, men det gjør ikke noe med litt luksus? På en annen side er det kanskje ikke billig , 800 EURO pr. lag er godt betalt og da kan en kanskje kreve noe? Det kommer spill i løpet av kvelden, men jeg har ikke rukket å se så mye i dag. Kommer sterkere tilbake med kampreferater når sluttspillet starter. Åpen klasse Det er ikke all verdens av norske flagg på resultatlistene, men vi må da for all del håpe på minst ett lag i sluttspillet. Det er flere norske spillere bak de grønne flaggene (GILLIS med Kvangraven, Lie og Odin Svendsen, NORALIA med Sveindal - Rasmussen, ERICHSEN med Espen Erichsen, Erlend Skjetne, Erik Berg og Steffen Fredrik Simonsen). Omtrent 120 VP vil holde til sluttspillsplass og det er viktig å ikke tape (stort) i de to siste rundene. HER KAN DU SE LAGENE OG HVEM SOM SPILLER
Allan Livgård har vært med å legge til rette for et flott arrangement. Det går ikke like bra for lag ABAX, men det er kort vei opp til 16.plassen
Damer
Lag HESKJE (Torhild Heskje - Siv Thoresen og Jessica Larsson - Kathrine Bertheau) ) og WWW.GUTS.COM (Blågestad - Sivertsvik og Lindaas - Rom Anjer) er de to norske som pr. idag ligger an til kvartfinalen. (Det er ikke Round of 16 for damene). Både BROGELAND og GUNSMOKE hadde jeg forventet lenger opp, men det er en dag til.
Senior Det ble en endring i opplegget for veteranklassen fordi det var ikke mer enn 14 lag som stilte til start. Derfor ble det en innledende full serie med åtte spill i kampen, syv i dag og seks i morgen. De fire beste går til sluttspillet. Best av de norske er SAGG (Per Aronsen, Petter Goldenheim, Ole Gravråk og Bjørn Simonsen) og YOUNG BOYS (Jørund Årdal, Johnny Holmbakken, Petter Lindqvist og Oddbjørn Vinjevoll) og TO HEROAR (Helge og Roald Mæsel, Tor Bakke og Arve Farstad)
04.07.2015 22:46
For det var akkurat det Lise Blågestad var 99,9% sikker på at den gjorde. Hun hadde følgende kort. ED97632 E94 KKn6 - og var i 2sp doblet (!). Dette må da stå, tenkte hun, og var enda sikrere når makker hadde sparkongen! Kortene ser du under og selv med alle hendene synlig sliter jeg litt med å finne det åttende stikket etter kløver ut. Det går sikkert an, men jeg har ikke sett noen som fikk mer enn syv stikk i sparkontrakt. Jeg snakket med Øyvind Saur om det samme spillet og i deres kamp ble det et stor tap på en noe underlig måte. Christer Kristoffersen og Øyvind Saur satt ØV og Christer i øst åpnet med 1sp. Syd meldte inn 2ru og Øyvind i vest hadde en "opplagt" negativ dobling. Nå kunne ikke Christer finne noe vei til å undersøke slem, så han hoppet bare til 4sp. Sløyfe på og masse beit!! Lagkameratene Ulf Tundal og Glenn Grøtheim åpner med 9hp når de har femkort major og da skjønne du sikkert at NORD åpnet med 1sp. Da kom ikke ØV i utgang.
Begrenset valg og show-up i sommerbridgen
Ved syv av ti bord ble det meldt slem i dette spillet fra tredje runde i sommerbridgen. Bare Pål Harreschou fikk 13 stikk.
14 AQ932
Øst 652
Ingen 2
KQ109
J 10764
J1087 K943
1093 QJ65
86543 J
K85
AQ
AK874
A72
Nord Øst Syd Vest
P 2NT P
3kl P 3NT P
5sp P 6sp Pass rundt
Syds 3NT benektet fire- eller femkorts major. Da Nord etter dette inviterte til slem i spar, var det ikke vanskelig å ta imot invitten.
Øst spilte ut kløver knekt som løp til Nords dame. Nå la Pål ned spar ess, og da Vest la knekten, spilte han spar til åtteren!
Dette er vel i tråd med regelen om begrenset valg. Den sier at når Vest, som her, legger knekten, så er det størst sannsynlighet for at han var nødt. Hvis han hadde hatt Kn-10 dobbel, kunne han like gjerne lagt tieren.
(Ikke spør oss om du vil ha en mer utdypende forklaring på dette!)
Pål tok også for spar konge, spilte ruter ess og en liten ruter til stjeling. Så ut med trumfen, kløver til esset, ruter konge (bort med en hjerter) og kløver til hånden.
Da den siste kløveren kom, kastet Øst kortene. Han må jo enten oppgi ruterholdet eller vise fram hjerter konge når Nord spiller fargen.
13 stikk ga alle poengene etter en aktuell spilleføring.
OF
På andre kveld i sommercupen vartet Paul Harreschou opp med flott spill i 6 spar.Olav har referert spillet som har overskriften "Begrenset valg og show-up i sommerbridgen". Du kan lese om spillet her>>>
04.07.2015 23:10
Det er ikke helt topp lyd underveis, men dette er amatørarbeid av undertegnede.
_________________________________________________________________
En prat med Aksel Hornslien Takk til alle frivillige ______________________________________________________ Olav Arve Høyem - sølvmedaljevinner SLUFSA TIL FINALEN I EM LAG Så glad blir man når man vinner QF i EM Jon Sveindal slo ut Monaco - Zimmermann En prat med Erik Berg etter stortapet i Runde 10 FRA LAGTURNERINGENE LØRDAG 4.JUNI (4.23 min) BRIDGE+ MORE (prat med Svein Jarle Ludvigsen) litt dårlig lyd INTERVJU MED INGER HJELLEMARKEN
___________________________________________________________________
_____________________________________________
16 par deltok i 4. spillekveld av Sommerbridgen 2015. Vinnere ble Håkon Arild Bergsrud - Sigmund Jørgensen foran Grethe Bjerkås - Hans Børge Bjerkås på andre og Rune Ditlefsen - Oddmar Nyseth på tredje..
Resultater og spill her.
04.07.2015 23:14
og det vel knapt noen bridgespiller som har fått så mye skryt av meg som han. Derfor vet jeg at han tåler dette. Dette spillet ble faktisk vist på BBO, så jeg har bevis på at jeg ikke lyver. Nederland på det andre bordet hadde spilt 3NT med 11 stikk. Det var nok i overkant mye, så en pinne måtte nok kaninen regne med å betale ut. Geir kom også i 3NT og fikk spar ut. Han ville vente litt med kløveren, så han spilte hjerter til tieren og dame. Mer spar. Så hjerter til kongen som vant, fulgt av ruterdamen (!). Vi som kikket på lurte på hvor lenge han skulle vente med kløveren. Øst stakk og tok to hjerterstikk. På den fjerde kasta Geir en ruter (!) og hadde nå kongen singel igjen i nord. Øst spilte ruter og så var det klart for kløver. Kløver til kongen og kløver til tieren. Nå fikk han ikke mer og moroa endte med 3NT --> 6 stikk. Gratulerer!! Bedre fiskelykke her enn under EM lag, Geir!!
« Forrige Neste » 1... 3230 3231 3232 3233 3234 3235 3236 3237 3238 3239 3240 3241 3242 3243 ...12019