15 par deltok i 3. spillekveld av Sommerbridgen 2015. Vinnere ble Jarle Meløy - Jarle Hammer foran Arnt Ivar Arntsen - Arne-Kjell Nilssen og Gunnar Harr - Stig Arne Iversen som delte andreplassen.
Resultater og spill her.
Gratulerer til Tron og Arild som vant A-puljen og gratulerer til Ingebjørg og Rune som vant B-puljen
med pene 61,6. Edd Robert og Kolbjørn tok neste plass med 55,6 mens Torstein og Sverre delte siste pallplass med Halldor og Anders F. på 53,2.
Det ble en jevnere kveld enn vanlig ettersom ingen kom under 40-streken. Men vi skulle hatt med langt flere spillere også denne gangen.
På grunn av at St.Hans aften er på en tirsdag og at mange av våre spillere skal delta i EM de to neste ukene, er sommerbridgekveldene 23. og 30. juni samt 7. juli avlyst.
Neste sommerbridgekveld blir 14.juli.
Da har klubben tatt sommerferie med ny seier til Alf P og Kjell. Etter sommerferien starter turneringssesongen med Storturneringen i Molde 29. - 30. august. Påmeldingsfristen er i år allerede 19. august. http://www.bridge.no/ruter/turneringsinfo/1/126
God sommer til alle.
30.06.2015 23:29
7988 Snorre Aalberg
Tags:
Så vidt jeg vet er det første gangen at par ikke kan be om en bredere vurdering av turneringsleders avgjørelser. Det er i følge Harald Skjæran mulig å be om en "second opinon", men slik han forstod det er ikke det noe mer enn at en (flere?) av de andre tilstedeværende turneringslederne ser på saken. Jeg har ikke sterke meninger om dette, men det ligner på andre idretter. I f.eks fotball og håndball vet vi at det blir tatt feil avgjørelser av dommerne på banene, men det er en del av gamet. Spillere kan få personlilg straff i etterkant for forseelser som ikke ble oppdager underveis, men oppnådde resultater blir alltid stående. Noen som har mening om dette? ______________________________________________________________________________
Det ble spilt IMP over tre bord på tirsdag, og Odd Harald og Geir vant feltet. Så fikk de kanskje revansj for nederlaget for ett par uker sida; telefonen sto ikke rolig dagen etter på grunn av meldinger fra en fjøsavløser oppi Engerdaln. Neste tirsdag håper vi på bedre oppmøte, jeg vet om ett par lærere og ett par pensjonister som da er tilbake på banen.
"It's a bidders game" sier amerikanerne om bridge, og dette kan vel ikke benektes. Selv om både motspill og spilleføring skal være godt for å hevde seg, så hjelper det lite om man til stadighet er i feil kontrakt eller lar motparten få kose seg i enkle delkontrakter der du og makker selv har tilpass. Det er all grunn til å være aktiv i meldeboksen; du kan vinne enkeltkvelder ved å holde i grønnlappen, men oftere vinner du ved å være aktivt med.
Kunsten er å begrense seg og stoppe i tide, og å presse motparten til å gjøre marginale valg på høye meldetrinn. Videre har jeg henta to spill fra tirsdagen der aktivtiet i meldeboksen gir uttelling.
12 par deltok i 5. spillekveld av Sommerbridgen 2015. Vinnere ble Håkon Arild Bergsrud - Olav Ellingsen foran Erling Anders Johansen - Johnny Åsen på andre og Jarle Meløy - Jarle Hammer og Silje Helen Rasmussen - Rune Ditlefsen på delte tredjeplasssen.
Larvik, Sandefjord, Horten og Nøtterøy BK arrangerer påbyggingskurs for deg som ønsker hjelp til å utvide bridgekompetansen. Det vil bli lagt vekt på spilleføring, motspillsignaler, forskjellige konvensjoner og meldeteknikk. Kurset vil inneholde teori og praksis. Sted: Nøtterøy vgs., Dato: lørdag 5.09 og søndag 6.09.
Innbydelsen er her.
« Forrige Neste » 1... 3222 3223 3224 3225 3226 3227 3228 3229 3230 3231 3232 3233 3234 3235 ...12019