Forsiden
Tips Login
Bridgekrets.com
  • Kretser
  • Siste nytt
  • Om bridgekrets.no
  • Medlemmer
  • Redigering
  • Sponsorer
  • Hjelp

Avansert søk


Søk etter "" ga 120184 treff

Vårcup 2015

13.05.2015

nm_monrad2010_043.JPG19 par deltok 5. spillekveld av Vårcupen 2015 i Sortland BK. A-pulja ble vunnet av Gunnar Harr - Stig Arne Iversen foran Silje Helen Rasmussen - Rune Ditlefsen på andre og Lars Dragland - Torbjørn Dragland på tredje

B-pulja ble vunnet av Jorunn Nordvoll - Annelise Sundberg foran Tommy Elde - Lena Thomassen på andre og Jorunn Ovesen - Roar Harberg på tredje.

Resultater A-pulja, B-pulja

Vårcup 2015

Les mer...

MAIBRIDGEN PÅ RUBBESTADNESET

18.05.2015

Paul og Jan suverene vinnerar på "Rubben".

Resultater 

38 par til start er bra!

 

MAIBRIDGEN PÅ RUBBESTADNESET

Kåre H. og Stein vant denne uken

13.05.2015

i sommerbridgen meg pene 63,7 prosent, på neste plass kon Tore og KOG med 58,5 mens Reidar og Arnfinn tok 3.plassen med 56,3. Flott at 12 par deltok denne gangen.

Dermed har Tore kommet best i gang foran Kåre H og Stein. Men det er 19 kvelder igjen og svært mye vil nok som vanlig skje før alle potetåkrene er tømt utpå høsten en gang.

Kåre H. og Stein vant denne uken

Fireman vant USBC - 2015

18.05.2015 17:29

7988 Snorre Aalberg

Tags:

og er kvalifisert som USA 2 til kommende Bermuda Bowl.



_
______________________________________________________________________

Her er et spill fra den femte sesjonen der Fireman vant med 45 IMP over 16 spill. I bridge er det lite som enten er rett eller galt, men å melde i 1sp i rødt mot hvitt var i alle fall ikke riktig denne gangen. 1spx kosta 800 mot usle 130 på det andre bordet. 1spx er nærmere 1100 i beit.

 

Tirsdag 12/5-15 btl

13.05.2015

5 1/2 bord og Randi og Mette knalla til og vant med 62,5 på 2 plass fulgte Ingvar og Eilert med 60,4 og 3 plass gikk til Bjørn T. og Jens Ivar med 58,8, det blir en triller avsluttning om klubbmesterskapet, neste gang er den siste før sommeren, vel møtt alle som vil

Tirsdag 12/5-15 btl

Før Nordisk (4)

18.05.2015 17:55

7988 Snorre Aalberg

Tags:

En liten prat med Christian Vennerød før Nordisk:


Hei, kaptein. Fint at du har tid til noen ord med meg før dere reiser over til Sagaøya. Er det viktigst å vinne eller å levere bra prestasjoner?

Det er alltid best å vinne. Det greier vi ikke uten bra prestasjoner. Seier er mulig, men det er også godt mulig at noen andre vinner. Uansett spiller vi ett spill av gangen. Oppgaven vår er ikke å ville vinne, men å holde konsentrasjonen, kameratskapet og humøret oppe -  og å sove mye.

Er det noen av parene du har større forventninger til enn andre?
 
Kvangraven – Lie var en del av landslaget i EM, der de spilte bra, til tider svært bra. Det ville være rart om jeg ikke har størst forventninger til dem jeg har tatt ut til å representere Norge i EM allerede. Men de andre parene må spille bra for at vi skal vinne, samt at vi må ha litt flaks. Eksempel:  Da vi (Hoftaniska – Charlsen, Grøtheim – Tundal, Malinowski- Rasmussen) ble Nordiske mestre i 2011 hadde vi uflaks med svært flate spill mot Færøyene. Vi var overlegne, men fikk mye mindre poeng ut av det enn de konkurrerende lagene. Men vi hadde flaks med at finnene i siste match haiet inn poeng mot vår hovedkonkurrent om gullet..

Hvor viktig er dette mesterskapet for om parene vil kunne bli med til EM i 2016?
 
Det er over ett år til EM, så dette er ikke avgjørende. Men det er klart at hva som skjer i et internasjonalt mesterskap blir viktig.

Har du fått forberede laget godt?

Jeg tror disse spillerne er godt forberedt, og at  det er vanskelig å få forberedt dem så mye bedre i og med at de er amatører med vanlige jobber til vanlig, og på bakgrunn av at NBF har lite (nesten ingen) økonomiske ressurser for landslagssatsing. Fokuset på EM i Tromsø, omorganiseringen av landslagsbridgen i NBF, ny generalsekretær og sykdommen til den nye sportssjefen, Tarjei, har ikke skapt den ro rundt landslagssatsingen som ville vært perfekt.  


________________________________________________________________________

Nok en gang ønsker jeg lykke til og håper på suksess både for det åpne laget og damene. Jeg skal følge med så godt jag kan her hjemmefra. Er det noen av dere lesere som ser fine (eller dårlige) prestasjoner, er det flott om dere sender meg noen ord.
 
 

Sommerbridge 12 mai

13.05.2015

Litt dårligere oppmøte denne gang. Kun 12 bord. Det ble et meget jevnt felt. Stig Arne og Egil vant foran Per og Eva. Arvid og Trond på 3 plass.

Klubben har gått til innkjøp av Bridgemate II. Sven tester slik at det vil gå greit når vi går igang. Vårt håp er at det skal bli mindre papir, som f.eks resultatslipper. Vil kanskje bli litt usikkerhet i starten, men det vil gå seg til.

Sommerbridge 12 mai

Fortsatt mulig å melde seg på til Femund Bridgefestival

18.05.2015

I skrivende stund er 27 par påmeldt til parturnering og 15 lag til lagturnering. I fjor var det 25 par og 16 lag, de siste tre årene har vi hatt jevn økning på påmeldinga. Kanskje vi i år klarer å nå 30 par? Og 20 lag? Enkelte er påmeldt kun til én dag, frister det med en dag ekstra?

Påmeldingsfristen er ihvertfall utvidet til 25. mai for de som fortsatt ikke har somlet seg til å melde seg på, eller sitter på gjerdet og venter av andre grunner.

Fjorårsvinnerne Marius Bartnes og Ove Andersbakken er påmeldt og klare, det er i tillegg Kåre Bogø og Even Morken. I lagkonkurransen skal de få lov til å ha et skyhøyt favorittstempel hengende over seg.

Turneringsleder for helga er Are Utvik, så dette lover bra!

Fortsatt mulig å melde seg på til Femund Bridgefestival

Femund Bridgefestival 30. og 31. mai

18.05.2015 19:57

7988 Snorre Aalberg

Tags:

Av  Jo-Gaute Åsgård, Engerdal BK

Hei!

Engerdal BK arrangerer Femund Bridgefestival 30. og 31. mai. Så langt er det påmeldt 27 par og 15 lag, og festivalen har dermed en økning i deltakelse for 4. året på rad! 

Av storfisker som hittil er påmeldt finner vi fjorårsvinnerne Marius Bartnes og Ove Andersbakken på lag med Even Morken og Kåre Bogø. Av mer lokale størrelser vinner Trond Magne Aasheim i de kretsturneringer han deltar i, så det blir spennende å se hva helgen vil bringe.

Det er fortsatt mulig å melde seg på. Gode overnattingsmuligheter i eksotiske omgivelser og til hyggelige priser, vi ønsker alle velkomne! Mangler du makker eller lag, ta kontakt.

For mer informasjon, se www.engerdalbk.org/FemundBridge

Med vennlig hilsen Jo-Gaute Åsgård, Engerdal BK
___________________________________________________________________

Leder av valgkomiteen trekker seg

« Forrige Neste » 1... 3187 3188 3189 3190 3191 3192 3193 3194 3195 3196 3197 3198 3199 3200 ...12019



Levert av Digimaker AS Forslag til forbedringer